Bara jag och Fru Kost

En helt tyst och härlig morgon!

Alla andra ligger och sover. Jag åt en avokado och två rostade mackor med choklad på (sjokopålegg). Har för övrigt slutat med smör på mackorna, slänger dock på detta underbara, världsklassiga och utsökta sjokopålegg titt som tätt. Jag intalar mig gång på gång att det inte är onyttigt alls utan snarare något jag behöver. Sjukt va?

Jo, nu har många frågat hur det går kring jobbet. Jag var ju där igår och träffade Olé igen. Inte bara honom denna gång utan även tre stycken andra snubbar. De satt på ena sidan långbordet och lilla jag på andra. Men, det gick bra! Vi pratade bara litegrann så även de fick höra mina tankar och ambitioner. Olé skall inom en vecka ta ett beslut. Han är fortfarande Mr. Skeptiskt men också Mr. Kan-inte-fundera-på-hur-det-skulle-vara-att-anställa-Linda. Jag föreslog faktiskt (dels för min egen skull men också för företagets) att jag skulle följa med en av dem under en hel arbetsdag och se hur jobbet; kund-, lager-, faktura-, inköp-hanteringarna går till. Ska bli otroligt spännande att följa med Trond idag mellan klockan 10.00 och 16.00. Bara det fakum att han heter Trond kommer ju roa mig merparten utav dagen. Dock är ju tanken att jag skall försöka bringa klarhet i fall jobbet är någonting för mig eller inte.

Så, det är så dagen ser ut. Kvällen är oklar men har (som vanligt) en lista med punkter jag ska göra; skicka lite mejl, kolla lite andra jobb m.m. Jag tror att kvällen kommer bli rätt tidig eftersom jag bara sov 6,5 timme i natt.  Det är i och för sig vad jag, i mitt gångna liv, brukade sova - sova 6 timmar, jobba 8 eller 9 timmar, träna 2 timmar. I dagsläget så sover jag 8 timmar, jobbar 0 timmar och tränar i bästa fall 1 timme. Jag är extremt utvilad men också  högsta grad uttråkad.

Igår när jag var på mötet så hade jag lite tid över att vandra i shoppingcentrat i förorten Ski, kan liknas med exempelvis Solna i förhållande till Stockholm. Där i trakterna låg Jysk som jag gladeligen vandrade in i. Man gör ju alltid någa fynd där. Hittade en dörrmatta som vi verkligen behöver till vårt kollektiv. Men detta var inte det mesta intressanta med denna Jysk-visit. Utan det var att de sålde mig:

Jag är i "eksklusiv kvalitet" och dessutom är det 10 års garanti på mig! (Det är mer än vad jag själv vågar lova...) Skynda att fynda!

Lindihoe! Hoie! Som många så varmt säger. Det betyder givetvis inte hoe med dess ordgranna översättning. Hoie blev för oss i gymnasiet ett begrepp som mer symboliserade ett gulligt tilltalande. Amanda, Joffa, Rebekka, Josse, Linn, Thomas, Kajsa och resten av täftetjejerna är några av dem som  kanske minns och behärskar användandet av detta ord.



Addio Amgios! Återkommer...


Kommentarer
Postat av: Kajsa

LINDIHOIEEEE! Kommer du inte hem snart!? Täftetjejskväll på söndag,

vi räknar med dig! PUSS

2011-04-05 @ 20:46:37
Postat av: linn

linnsihoe här! fan vad bra allt verkar gå för dig :) väntar med spänning för att se hur det går med jobbet.. kramar!

2011-04-06 @ 12:44:53
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0