Tredagars uppdatering Sirru

Hallå baksmälla och hallå smällycka!

Ber hundra gånger om ursäkt att jag inte delade med mig av min gårdag och dagen innan det men det fanns verkligen inte tid, and here is why; Jag började torsdagen med jobb - så klart! Jag var verkligen supertrött efter jobbet så jag gick hem och la mig och sov, eller... jag försökte sova men det var tydligen fest i vardagsrummet, så jag låg och njöt till fem avsnitt av Solsidan istället. (kanske det bästa Sverige har producerat.) Jag och Joffa hade bara tänkt oss ut och löpa och sedan ta det lugnt. Talesättet "Det blir aldrig som man tänkt sig" bekräftades; för det slutade med att vi kutade ner till Rimi kl. 19:57, eftersom att de stänger alkoholdisken kl. 20:00. Snabbt hem igen, in i dusch, på min kläder och make. Det blev alltså bara lunch denna dag, ingen middag. Sedan tog vi oss till en bursdagsfest. Det var ett par tvillingar som Christer känner som fyllde år. Givetvis drog vi ut efter det och hamnade på Bogstadveien på ett trevligt uteställe och som vanligt när jag får minsta uns till promilleutslag så lägger jag inte namn på minnet. Men jag tror att det hette Horgans!







Det var torsdagen det. Jag började fredagen med att må skitdåligt. Fyllesjuk som det heter på norska. Inte konstigt med tanke på gårdagen först bristande födointag och sedan inte så bristande alkoholintag. Vakande 08:30, trots att jag gick ganska hårt ut och kom hem rätt sent. Planen för denna dag var att möta Angela, en arbetskamrat från Paulus, kl. 10:00. Men klockan hann bli 12 innan vi lyckades sammanstråla på Olivia - En väldigt trevlig restaurang. Där satt vi i solen och åt, i och-för-sig ville jag spy halva tiden, men jag försökte hålla masken. Det var första måltiden den dagen och första måltiden sedan jag åt lunch igår. Då var man inne i Norges bedrövliga matvanor! Hej Energibrist!







Maten var inte billig direkt men jag tänkte att det var läge att fira med en bit mat. Och med fira menar jag F.I.R.A (!) för att JAG HAR FÅTT JOBB! Från och med måndag så jobbar jag kontorstider på Ringnes Huvudkontor. Det känns så oändligt bra. Riktigt nära lägenheten och riktigt sköna arbetskamrater. Det finns stor möjlighet till att klättra inom företaget, vilket öppnar upp för en utmaning och sådant gillar Linda. Det enda negativa är att jag nu tagit denna tjänst, via Kelly Services och det innebär att OM jag skulle få det andra jobbet (som är ett bättre jobb rent "titelmässigt") så kan jag inte tacka ja till det, eftersom det också är via Kelly Services... Om de nu skulle vilja anställa mig så har jag gjort en tabbe som tackat ja till Ringnes, men samtidigt vågar jag inte chansa heller. Då kan jag gå miste om båda och det vore ju mindre glatt! Och en oglad Linda är en dålig Linda.

Grattis till mig i alla fall. Kelly Services kan jag verkligen rekomendera som arbetsförmedlare. De tar vara på vad man vill och vad man utger sig för att kunna. Hur som helst, så kommer jag jobba kontorstid på Ringnes och kvälltid (ca 2-3 kvällar i veckan) och helger på Paulus. Nu trillar förmodligen slantarna in!

Det var fredagen det. Jag började denna dag med att svara i mobilen när post 2A ringde... och väckte mig kl. 07:30! På min enda sovmorgon på åtta dagar. Hur vågar de? Det var i alla fall total kris och jag (dum och yrvaken) säger: "Jag är där på 25 minuter." Så, det var bara att pallra sig upp, ta en titt i spegeln, tappa livslusten och vandra till jobbet. Jag hade ju planerat att sova ut denna dag, så jag var uppe rätt sent igår. Jag skulle vilja veta min snittsömn denna vecka, hamnar säkert på 4 h/natt. Så, denna dag blev det alltså jobb, sedan hem och vila.

Nu har just en lekkamrat till Joffa hittat hit.  Vi har ätit taco! Jag och Joffa satt och funderade på vad vi skulle hitta på till middag denna lördag. Joffa föreslog gröt och då insåg jag att vi verkligen är svenskar i Norge. Gröt på en lördag, uh? Åt det till frukost, kanske overkill att äta det till middag också?


Då sätter vi igång igen - Addio!



Kommentarer
Postat av: angela

Det var veldig hyggelig å henge sammen med deg.

2011-05-24 @ 22:57:05
Postat av: angela

Det var veldig hyggelig å henge sammen med deg

2011-05-24 @ 22:58:10
Postat av: angela

Det var veldig hyggelig å henge sammen med deg

2011-05-24 @ 22:58:46
Postat av: angela

Det var veldig hyggelig å henge sammen med deg

2011-05-24 @ 22:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0