Snopphatt ut på Tallegren

Yrvaken svarar jag i telefonen: jaaaaaaaaaa, hallå!

Kl. var 07:15 och det ringer ett okänt nummer. Vem tusan svara i telefonen då? Jo, jag minsann. Jag lärde mig nog av mitt senaste misstag (när jag inte hade med mig telefonen och missade därför en dags jobb = 2000 kr). Och mycket riktigt på andra sidan luren lurade post 3A. Marianne, som gruppchefen heter, frågade om jag kunde komma in omedelbart och jobba. Upp, gröt, kläder, iväg! Var på jobbet 07:45 och satte igång. Jag slutade vid tvåtiden och låg därefter med Joffa och napade i parken. Jag hade ju nämligen redan ett inplanerat arbetspass idag, 17:00-21:00. Så denna dag blev det två arbetspass, men icke pengakåta lilla mig emot. Lön, OB-ersättning (annandag påsk), och lite övetidsersättning. Jag har räknat ut att jag tjänat ca 5800 svenska kronor för arbetet igår och idag. UNDERBART! Jag ligger ju lite efter rent ekonomiskt.

Jag har inte varit ute och sprungit idag, inte igår heller. Verkligen megaskärpning nu! Sist jag var ute och löpte tog jag det fruktade initiativet: att fotografera en sak som hänger i ett träd längs vägen jag oftast löper. Denna sak har hängt här minst två veckor. Vägen skulle inte vara densamma utan den enligt mig.


Här är det alltså två människor (eller fler, man vet aldrig) som haft något trevligt för sig på allmän plats och sedan helt enkelt känt för att pynta trädet med deras förbrukade preventinmedel samt innehåll (?). Undersökte inte allt för noga!



I morgon fyller Josefine år - Glöm inte bort det nu! Presentjakt efter jobbet är ett måste! Hon har redan fått löparskor som hon önskade sig, så nu får jag se till att vara så fyndig som jag kan vara... Kanske köper sulor eller någonting da! Jag jobbar i morgonbitti kl. 07:30, så egentligen skulle jag bara behöva sitta och skriva mitt "tal" inför jobbintervjun (säljcoach/floormanager) på onsdag. Men jag har ingen lust! Det är ett kanonjobb, men jag känner verkligen för det andra jobbet (säljjobbet). Dels för att det är nära mig rent geografiskt, dels för att kollegerna verkar grymma och dels för att det inte är lika seriöst, vilket innebär att jag kan jobba jävel där ett tag och tjäna pengar eller jobba och sedan klättra inom företaget. Det andra jobbet skulle innebära mycket större ansvar, engagemang och seriositet. Visserligen är det något jag vill, men jag vill först känna efter att jag trivs här och kan tänka mig stanna en längre tid. Svårt att förklara men jag måste lita på magkänslan! 


Just nu säger dock magkänslan att jag ska sova. Det blir nog att se något serieavsnitt på datorn innan jag sluter mina trötta och torra små ögon.


Hej Svej i Kåddisskogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0