Man måste Inte baka Sockerkaka i En sockerkaksform

God kväll och god afton i väntans tider.
 
Här kommer ett kort inlägg för den nyfikne. Jag gillar, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, julpynt (och för övrigt annan inredning också) som ser äkta, unikt och en aning gammaldags ut. Av den anledningen ville jag göra mig en egen och mycket enkel adventsljusstake. 
 
 
 
I somras så köpte jag en gammal och delvis rostig sockerkaksform på Bohusläns största loppis. Formen får agera adventsljusstake.  Jag och min kära kollega Ådne samarbetade fram ett "underrede" - en träbit där jag mätt avstånd och sedan borrat hål för att trycka ned ljusen. Mossan har jag plockat från en stenvägg för ca. 3-4 veckor sedan. Den har legat och torkat sig riktigt torr i källaren så att djur och andra saker inte överlever.
 
 
 

Jag vet att det inte är tid riktigt ännu för att fyra av alla fyra ljus, men det blev ju så fint :-) Man kan också krydda med lite kottar i mossan om man så önskar.
 
 
 
Även detta enkla julpynt är miljövänligt och skonsamt för plånboken. 10 kr för sockerkaksformen är slutsumman för köksbordets krona.
 
 
Sista tipset är: återanvänd gamla saker och använd saker på ett helt nytt och oväntat sätt - Lätt som en plätt!
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0