En överväldigande Helg

Hej och massa glada miner!
 
Vilken helg. Alltså vilken födelsedagshelg! I och för sig är det inte svårt att kliva fint in i helgen när man varit ledig en hel vecka. Jeg liker vinterferie. Men den helgen har oavsett inledning levererat till fullo!
På fredagen såg jag självklart Tre Kronor vinna sig en plats till finalen på söndag. Hockey är kul.
 
Anniken (hon som äger huset vi bor i) fyllde år så vi fixade fina presenter som jag pyntade fint. Sedan vandrade vi ner med dem. Hon blev jätteglad! Det blev lite annat fixande och trixande under dagen före kvällens stora händelse: middagen på restaurang Sorgenfri med min kära syster. Jag har inte träffat henne på två månader eftersom hon varit ute och rest en månad. Hennes födelsedagspresent till mig var att bjuda mig på middag. Vi ses väldigt sällan egentligen med tanke på att vi bor nära varandra. Väl på restaurangen hade hon med sig blommor (den finaste bukett jag fått!) som var från mamma och pappa. Det var också ett litet "elsker deg" chokladhjärta. Syster och jag drack champagne med jordgubbar, åt musslor (min favorit!) till förrätt och en god kötträtt med rösti innan vi fick in efterrätten. Efterrätten var lite utöver det vanliga... Theres känner kocken och den söta kocken hade visst fått ett litet öga för mig (när syster hade visat mig på facebook) så hon hade skrivit ett litet besked som du kan se om du klickar här. Det var i alla fall gulligt gjort av henne även om jag inte ringt! (... att vara tillsammans med en kock skulle på inga sätt vara bra för mig!)
 
På lördagen vaknade jag upp till den stora Dagen och min lilla tuss hade köpt blommor och presenter. Han hade också gjort en frukost med färska bär, nøtter, choklad och grädde. Edvard gav mig ett presentkort på "Total Relax" på Colosseum SPA. Han hade till och med bokat tid så jag fick bara äta och ta det lite lugnt, städa undan och dra mot Majorstuen. På vägen dit ringde en man och sa att jag hade blombud utanför dörren! Behandlingen var helt otroligt avkopplande och jag önskar jag kunde göra en i veckan, eller i alla fall en i månaden. Tyvärr kostar den 2000 kronor, så det är ju inte aktuellt. På kvällen kom Anniken och Christian (de som äger huset och bor på nedervåningen) och deras kompis Joakim upp med och sjöng för mig med komp. på gitarr - det var stas! Edvard hade fixat en tårta så det blev lite gotta tillsammans med uppvaktarna. Kvällen blev lugn eftersom jag hade match dagen efter. Helgen därpå kom några vänner och drack öl och umgicks, det var väldigt trevligt men fick bli lugnt även det eftersom det var innebandy två dagar efter. 
 
Firandet i korta drag:
 
- sång, telefonsamtal och uppvaktande av nära och kära
- blommor av mamma och pappa
- blombud av min pyrro Kajsa
- blommor och presenter (tvål och handkräm + spabehandling) av Edvard och hans föräldrar
- presenter av min landskompanjon (inredningsboken Real Homes) och från min teamleder (smoothiemugg från Sagaform samt JIF's whipes... hehe.)
- fruktblandning med nötter
- tårta
- champagne
- spabehandling
- en fin korg innehållande: shampoo, balsam, hårspray, torrspray, hårinpackning, kabukiborse och en  vinflaska. 
 
 










Det var ett otroligt mysigt firande med nära och kära. Ångesten över att bli gammal lindrades av allt stohej!
 
Hipp! Hipp!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0