Ambivalens utan Gräns

Hej och vad ska jag bli när jag blir stor?

Idag skiner solen och jag inledde morgonen med en timmes powerwalk på helt outforskad mark. Jag hittade en riktigt trevlig runda. Jag började jobba kl ti på tre (kl. 15:50) och slutade to og tjue (kl. 22:00). I morgon är jag ledig och i morgon råkar vara en rätt viktigt dag, inte min födelsedag, men näst sista ansökningsdagen för de flesta utbildningsprogram. Då är bara frågorna: Ska jag studera? Vad ska jag studera? Vart ska jag studera? I gårdagens inlägg skrev jag om ångesten gällande åldrandet. Ångesten blir inte mindre när jag inser att jag tog studenten 2008 och inte har studerat sedan dess. Låt säga att jag studerar minst 3 år från och med denna höst. Jag kanske är klar runt 2015 då. År... TVÅ-TUSEN-FEM-TON?! Det är jättelångt bort. Och vad som är ännu mer jobbigt är att jag inte ens känner för att läsa till hösten. Vill ut och flänga lite till! Jag önskar att att jag i alla fall var tydligt inriktad på vad jag vill göra, men nu går tankarna på allt från polis till inredare. Och där emellan tänker jag på projektledare, hälsocoach och mäklare. What to do?! 


Idag på jobbet var en norsk legend på Paulus Sykehjem: Sputnik! Jag föreslår att ni söker på Sputnik på Youtube och njuter till exemelvis; Skilles Johanne. (Att lyssna på honom ca 1 timme var oförglömligt. In a bad way...)



Även jag (mindre känd norsk legend) var på sykehjemet.


Ja, vårdbiträdeyrket har jag väl fastslagit att jag INTE vill skänka min framtid till. Men det är bra att jobba extra nu men även framöver när jag har fått en heltidsjobb. Blev förresten uppringd idag gällande ett jobb som "Salgcoach/Teamleader", det jobb jag sökte som tog mig till intervjuerna för Key Account Manager-jobbet. Ska förhoppningsvis dit på intervju på fredag. Nu håller vi tummarna allihopa!

Mer omutbildnings-dilemmat närmare veckans slut. Då ska jag ta reda på om  jag är Ekonomiska Eva, Humanistiska Hugo eller Tekniska Teo.

Nu är jag overkligt less på datorn och säger Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0