Döp ditt barn direkt till Helvetet

Detta gjorde min söndag!

Som bekant så gillar jag inte söndagar p.g.a. återkommande ångest. Men denna dag har gått rätt bra. Igår blev det en jättelugn kväll; en timmes promenad och lite "Joffas Gym" (det vi kallar att göra armhävningar, situps, m.m. hemma på golvet). Gick och la mig vid 23.30 och vaknade INTE när grabbarna kom hem. Eller ja, det kanske jag gjorde i och för sig eftersom de kom hem 06:30 och det var just detta klockslag jag hade ställt mitt alarm på, så passande så!

Jobbade på Paulus idag från 07:00-15:00, gick väldigt bra. Så otroligt söta boenden! Det som utan tvekan satte extra krydda på denna dag är detta:  




Norska almanackan alltså. Hur är det möjligt att man inför namnet Snorre i almanackan utan att kolla vad det betyder i grannlandet, och därmed vad det betyder för flera exil svenskar som härjar runt i Norge. Ja, och inte nog med att Snorre har namnsdag den 23 september. Snefrid har också det. Snorre Snefrid! Snyggt att kanske döpa ungen till båda (dock är det ett killnamn och ett tjejnamn) och sedan skicka ungen till Sverige - Lycka till säger jag bara!


Söndagsdepp kommer smygande. Jag drar!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hahhahahha, så sjukt fult! Jag dör!

Allt bra med dig annars? :)

2011-04-10 @ 18:30:11
URL: http://morewishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0