Arbetskarriär eller Elitserien - det är frågan...

Hallå igen!

Jag står kanske inför ett av de svåraste och största besluten jag har behövt fatta i hela mitt liv, arbetsrelaterat alltså. Jag flyttade ju till Oslo av anledningen att få en nystart i livet, men jag skulle ljuga om jag inte säger att lönerna i detta land också lockade. Jag är i ärlighetens namn väldigt less på att stå i butik. Jag känner att jag utvecklats maximalt och att jag bara trampade vatten den senaste tiden. Tur var det nog att jag gjorde mycket VM (Visual Merchandisning) för GANT på slutet, det fick mig att hålla ut och genererade lite energi i allafall - Min chef och mina arbetskamrater var av världsklass också måste jag bara lägga till! Hur som haver; sökte några butiksjobb här och fick faktiskt två av tre sökta. Den ena tjänsten  innebar att jag skulle bli ansvarig för en avdelning. Detta lockade så klart lite, men jag vet att jag så småning om efter några månader, skulle bli less på detta också. Så, jag tackade nej och började tänka efter vad jag vill jobba med och insåg att jag ville ta ett steg i en helt annan riktning än att stå i butik.

Vidare sökte jag ett jobb via nätet som Salg coach/Junior Team Leader. De ringde upp mig och sa att detta jobb tyvärr nyligt blev tillsatt men att han hade en annan tjänst som jag kanske skulle kunna vara intresserad av: Key Account Manager. Iofs för ett VVS-företag, men vad fan, jag ville ju ta ett steg i en helt annan riktning (tänkte givetvis inte alls på VVS då men). Jag var hur som helst intresserad och träffade första killen, Gustav, för en intervju. Detta gick galant och  ledde till att fick jag träffa en annan kille, Kristoffer, för ytterligare en intervju. Detta gick bevisligen också bra eftersom jag blev skickad till ägaren av företaget (Intec Pump)  Olé. Jag träffade honom igår och fick veta mer om tjänsten och vad den innebar; bland annat sälj till och uppföljning av nyckelkunder, inköp, egen lagerhantering och logistik och mycket administrativt jobb. Han berättade från början av intervjun att han var skeptisk till att en 22-årig svensk tjej skulle klara av detta jobb. Under intervjun märkte jag att han försökte testa mig också :) Efter intervjun så sa han att jag skulle åka hem och fundera på om jag verkligen är villig att satsa på detta jobb. För om jag ville det så skulle det vara antingen jag eller någon ingenjör som i slutändan skulle få tjänsten.

Idag la jag inte ner särskilt mycket tid på att fundera, utan ringde honom och sa att han kan räkna med mig. Nu på måndag ska jag träffa honom igen. Vet inte om han tagit ett beslut då eller inte, det återstår att se.

Det som nu är så förbannat svårt med detta är att jag förra veckan fick ett samtal av en Elitserieklubb i Sverige som vill att jag ska börja spela med dem till hösten. Jag vill, jag vill, jag vill! Men jag vill också jobba som K-A-M och ha en lön som är tre gånger så hög som den lön jag strävade efter att få när jag flyttade hit. Okej, kanske ett I-lands problem, jag vet, men fortfarande ett problem. Jag kan inte få båda!

Har i alla fall meddelat ägaren Olé att jag vill, så nu är det upp till honom, hur mycket han vågar. Om jag var han skulle jag tänka efter noga. Som han själv sa: "Om jag skulle välja att satsa på dig och det inte skulle gå vägen, om du inte kan hålla den årsbudget du måste hålla, skulle du kosta företaget ca. 400.000-500.000" - Svårt att kontra på de, ikke sant?

Nej, nu ska faktiskt jag och Joffa ta och lämna våra datorer och grabba tag i glasen - Det vankas utgång i en av nordens dyraste städer. Känns som ni förstår kanon med tanke på att jag ännu inte har någon inkomst!



Ha en bra start på helgen allesammans, gör nu inte något som jag inte skulle ha gjort! (Jag skulle kunna hitta på vad som helst)
Taggar igång med denna: http://www.youtube.com/watch?v=ZCXwpYi02U0

Bye Bye och Syyyyynes!


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vad kul att du börjat blogga!! :) Och jäklars vad roligt, hoppas du får jobbet (svinkul med innebandylaget också). Förstår att det är ett himla dilemma. För övrigt har jag nästan exakt samma bakgrundsbild på dators som din bakgrundsbild på bloggen! Haha tjejer alltså.

2011-04-02 @ 09:43:34
URL: http://leajonsson.blogg.se/
Postat av: Jess

Otroligt spännande val du står inför nu!! Låter som ett väldigt utvecklande jobb! Men hur ser det ut med innebandymöjligheter i Norge? Finns det några lag där som ligger på lämplig nivå eller hade du tänkt lägga innebandyn på hyllan om du börjar jobba?

2011-04-02 @ 18:26:23
Postat av: Carina O

Håller tummarna för dig och väntar med spänd förväntan för att se om du får jobbet. Vilka lyxproblem du plötsligt utsätts för.

2011-04-04 @ 13:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0