Oinspirerad jag Idag

... Mmm!

Hmm... Vet inte varför men denna dag har varit seg och dålig. Känner mig oinspirerad, ledsen och värdelös idag faktiskt. Allting har väl sin förklaring och även om detta är en ärlig blogg så behöver den stundtals inte vara så ingående, så vi lämnar det där. Jobbade 07:00 till 13:30 och åkte sedan hem för att svida om till city-girl-linda med uppdrag att köpa present till Joffa som fyller år idag! Från mig fick hon: skor, brunpuder och en chokladkaka och från resten av familjen fick hon en vinflaska. Jag var inte på stanhumör idag så jag drog hem illa kvickt efter nödvändiga inköp. Åker numera spårvagnen utan trikk-kort, vilket kan leda till 900 kr i böter om det blir kontroll, vilket det är relativt ofta. Spännande vardag man har!






Dagar som denna vill jag inte bo i kollektiv. Jag vill bo som en snigel, i mitt eget skal. Eller som Skalman kanske, han är ju söt och väldigt duktig. Idag får jag påminna mig själv om något roligt som jag såg här om dagen, nämligen att man kan heta Bøge (uttalas böge) och Flatha i efternamn här i Norge. Om ni minns mitt inlägg, där jag skrev om att man kan heta Snorre i förnamn här i Norge, så kan man ju rent teoretiskt heta Snorre Böge då. Charmigt, ikke sant?
 
Jag längtar hem! Inte så mycket till Stockholm direkt, vännerna där självklart, men jag längtar mest till Umeå. Umeås gator och natur, som egentligen inte är särskilt märkvärdiga eller roliga, men det är ändå hemma. Täfteå - världens bästa by! Mamma och Pappa! Men här sitter jag och försöker hitta på något "inspirerande" att prata om för en grupp människor jag aldrig träffat. I morgon efter jobbet skall jag redovisa detta på förtaget, jag är inte så förberedd, men det får gå vägen ändå. Jag skulle ju egentligen förbereda mig imorgon men nu blev det jobb i stället. Och så är det bara!

Vink vink imorgon måste jag vara flink flink!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0