Ska jag leva som Ekonomiska Eva?

God kväll Studievärlden!

Just nu sitter jag och läser igenom alla program som man kan läsa på Umeå Universitet. Tror egentligen inte att det är i Umeå jag vill plugga, snarare Göteborg eller Stockholm. Dessa program är de som Umeå kan locka med dock:

•  Humanistiskt samhällsprogram
•  Idrottsvetenskapliga programmet
•  Kandidatprogrammet i miljö- och hälsoskydd
•  Personalvetarprogrammet
•  Samhällsvetarprogrammet



Ansökan till Polishögskolan sker mellan 15 augusti och 15 september...Och ska jag söka till Läkarprogrammet måste jag läsa till ämnen som jag saknar.

Eller ska jag bara läsa kurser istället eftersom jag är så tankspridd? I Stockholm finns det väldigt många kurser som jag känner mig intresserad av, bland annat: projektledning, marknadsföring, diplomerad Key Account Manager, italienska, glasblåsning, mönsterdesign, arkietektur, inredningsdesign, homestaging m.m. Listan kan göras lång!

Ska jag läsa Design och Inredning så är nog Stockholm eller Göteborg mest aktuellt... eller Milano. Arkitekturskolan i Stockholm har en ettårig utbildning; Inredning och Byggnadsarkitektur. Den skulle jag VERKLIGEN vilja gå: "Dina arkitekturkunskaper är en bra grund för exempelvis journalister som vill skriva om design eller arkitektur. Även personer inom byggbranschen, fastighetsmäklare och möbelförsäljare kan ha stor användning av grundläggande arkitekturkunskaper i det dagliga arbetet." Då var det bara den lilla detaljen att utbildningen kostar 94.000 kronor. Synd att man inte är Pojken med Guldbyxorna. Jag hade gärna varit pojke och jag hade gärna haft byxor med otaligt med sedlar i fickorna.


Boooom! - Och där var ansökan till Umeå Universitet skickad. Jag sökte de fem utbildningarna som jag punktade upp. Nu har jag i alla fall en back-up-plan i fall att resten av mina framtidsplaner av någon anledning ödeläggs. Enligt mitt "utbildnings-test" så är jag tydligen mest intresserad av ekonomi tätt följt av humanism. Vård och teknik är enligt resultaten inte min grejj. Det är rätt ironiskt att jag jobbar inom vården och just gått rätt långt i en anställningsprocess i teknikbranschen.



Detta är resultatet av mitt "utbildningstest". Jämn kamp må jag säga!

 


 

Jobbuppdatering: I morgon har jag två intervjuer! Kl. 09:30 för "Salgcoach/Teamleader" -jobbet och kl 14:00 för ett jobb som "Säljare" med placering på huvudkontoret. (Som för övrigt ligger 2 minuer i från vår lägenhet)

Innan jag lämnar denna kära dator till sin ensamhet vill jag bara sända en försenad GRATULATION till PEDER OSKARSSON, min föredetta arbetskamrat. Du fyllde år igår, och detta lyckades jag missa i år, IGEN! Jättestor jag-är-ledsen-och-grattis-men-jag-glömmer-det-säkert-nästa-år-också-skaffa-facebook-i-förebyggande-syfte-kram!

Vi ses säger Ekonomiska Eva och checkar ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0