Stirra bara in i Väggen

Hur ser världen ut utanför Paulus sykehjem denna tisdag?

Fråga inte mig, för jag vet inte. Tidiga morgonen till sena kvällen inom sjukhemmets väggar, det får för en stund en att tro att man själv är en av de boende. Träffat på 18 + 14 stycken nya boenden idag. Är för trött för att räkna nu hur många det blir sammanlagt. Dagen har hur som helst gått bra och eftersom jag har tystnadsplikt så finns det just inte så mycket mer att berätta. Väldigt trevliga arbetskamrater är då ett som är säkert! Vad gäller status för de andra jobben så har jag ännu inte börjat förbereda min "appelle" (tal) till andra intervjun för säljcoach-jobbet. Måste göra det inom kort! Vad gäller den andra sälj-jobbet ser det mycket ljust ut enligt Kristoffer (han som "fixar" intervjuerna åt mig). De verkar vilja anställa mig men är osäker på om jag kommer tycka att det blir för tråkigt i längden... Att jag vill mer än vad de, just nu, kan erbjuda. Får se vad som sker efter påsken!

Joffa har lagt sig. Sivert har lagt sig. Lugnet har lagt sig.
Bara jag och mig själv är uppe.


I morgon ska jag sova till nio i alla fall. Sedan ta en powerwalk innan frukosten. Resten av dagen blir som den blir. Har lite småsaker att fixa. Joffa ska jobba sitt första pass på en en klädbutik i morgon - Önskar henne lycka till! Jobba i klädbutik tycker jag alla bör pröva på någon gång i livet. Det är rätt trevligt under en begränsad period, tycker jag.

Ser nu att "Side ved side" (heter väl Vid din sida svenskt översatt?) går på TV:n. Den med Susan Sarandon och Jullan Roberts. Efter det är det Two and a half men. Bara själv i soffan ikväll. Lyckliga mig!

 

 

I natt vill jag inte drömma - Bara sova! God-drömlös-natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0