Working eight To four (och sen lite till!)

What a way to make a livin!

Hej och välkommen till Ringes, du verkar också lite rar (betyder konstig) så vi tror du kommer trivas! Jag lyckas aldrig med att ge ett normalt intryck. Dagen började med att jag träffade upp Finn-Henrik, avdelningschefen. Jag  har hela tiden trott att Kristoffer, han som förmedlat jobbet, har sagt att jag ska finn Henrik. Alltså hitta/kontakta Henrik. Det var först idag (alltså andra gången jag träffar honom) som jag inser att han har ett dubbelnamn. Det är ju inte så lätt att förstå norska ibland. Speciellt inte när folk har konstiga namn! Han kallas för övrigt för Fennrik-jäveln, fast han sa att jag inte har jobbat länge nog för att få kalla honom det. Men jag gjorde det ändå! Fennrik-jävlen och jag hade ett litet startmöte där jag fick mer information om vad tjänsten egentligen innebär.  Den startar som ett vikariat och om jag sedan trivs kan det gå över till en fast tjänst. Jag kommer nog inte ha någon semester att ta ut, men jag ska undersöka möjligheterna till obetald semester, för jag vill hem en sväng i sommar - Det är ett måste! Jag kommer att jobba med etablerade kunder och allt som rör beställningar av varor. Ringnes säljer inte bara öl utan även vin, juice, mineralvatten, cider, cocacola, m.m. Jag kommer att ha regionen Østre Østland. Fennrik berättade att det är bra att ha jobbat för Ringnes Huvudkontor, vad gäller prestige på CV:t, Ringnes är något som varje norsk medborgare vet vad det är. Efter att ha haft ett litet upptaktsmöte med Fennrik så fick jag träffa Martin. Han är svensk och bland de roligaste människorna jag mött! Riktigt, riktigt määäääärklig. Det gillar jag! Men han är trots detta väldigt bra på sitt jobb och han visade mig hur hela systemet fungerar. Han förvarnade mig på att det är komplicerat, det var det också. Men det går nog bra när jag väl lärt mig. Det är inget drömjobb, men det är ett jobb och det är helt okej betalt och otroligt bra arbetskollegor. Jag ska försöka stanna sommaren ut åtminstone! En extra negativ sak med tjänsten är att jag kommer sitta ned mest hela tiden, för jobbet i sin helhet handlar om att prata i telefonen. Mamma kanske borde ta detta jobb? Hrmf...




eftermiddagen/kvällen drog jag till Paulus och jobbade kväll. Jag åt min halva min middag gåendes på väg till Paulus och den andra halvan ståendes en minut innan jag gick på vakten. I det stora hela gick det bra. Är lite trött nu, men det har jag lov att vara... Är arg över att jag inte hinner träna lika mycket som jag brukar och vill! Ska ta mig i kragen och springa iväg på min lunch och köpa gymkort i veckan. Det är ett måste!


Nej, ni nu är det god natt - Torra ögon, torr i trosan - tjosan!



Kommentarer
Postat av: Denise

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

2011-07-13 @ 16:40:03
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0