Tio (delat med två) bra Saker, enkelt Og greit

God överklass kväll!

För att hålla blogg-andan uppe tänkte jag även idag publisera ett inlägg. Kanske inte någonting utöver det vanliga, men någonting ovanligt för den ack så pessimistiske blonda 22-åringen. Jag skall punkta upp tio bra saker med denna dag (läs igår).

1.     Jag har klippt mig. Korrektion; jag har blivit klippt. Det ni! Jag har klippt mig själv de senaste åren eftersom jag varken orkar lägga tid eller pengar på att sitta och vrida mig i en stol. Men fort vare gjort och jag blev 10 år yngre. (det är väl så man säger?)

2.     Jag har fått blombud hem till mig. Från mitt kära jobb. Måste säga att "the delivery-guy" var en aning oproffisionell. Det ringer ett okänt nummer. Jag svarar: "Linda" Han säger: "Är du hemma? Blomster" Var på jag svarar: "Nej, jag är inte hemma, vem är det och var ringer du i från?" Den utländske mannen svarar: "Jag ringer från blomster, skal nabo ta?" Jag som där och då är lite trög svarar: "Vem du är du och vad vill du?" Stackarn till karl svarar: "Blomster. Utanför dig nu". Så, jag fick gå hem och ta emot blommor!

3.     Jag har köpt gymkort på Fresh. Aboslut inte i klass med varken Elixia eller SATS, men definitivt billigare och eftersom jag bara ska ha gymkortet under den perioden som jag inte kan träna kontaktsport (innebandy) så kändes detta som det bästa valet. Det tar ca 10-15 min att gå dit så det blir uppvärmningsturen.

4.     Jag var ute och gick två timmar idag och gick förbi (av en ren händelse, jag svär!) Blå Korset, en av mina favoritbutiker. Där fanns det två böcker som jag hittade som jag ville ha, och de var gratis! Tjoho, snålsvensken jublar.

5.     Jag har sett Solsidan säsong 1 och 2 igen bara för att det är så sjukt bra. Upptäckte att jag missat och därför ALDRIG sett det sista avsnitter i säsong 2. Helt otroligt med tanke på att jag sett alla andra 19 avsnitt typ tio gånger var.

... Ja, tanken var alltså att jag skulle inleda inlägger med att informera om att jag har 10 saker att punkta upp, sedan presentera dessa tio punkter, och sedan avsluta inlägget. Kalla mig Miss Half-way om ni så behagar men jag lyckades bara komma på 5 punkter. Kanske på grund av att jag är så pass illa där ann i pessimist-skalan, kanske för att säsong 7 av Vänner nu är nerladdad - hur som haver , I'm out of here!

God natt säger jag fast det är tidig morgon!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0