Är kroppen full får Huvudet lida, typ

Hej och impulsivt hallå!

Igår när jag jobbade så fick jag ett sms av Joffa: "Vill du gå ut och ta en öl eller så ikväll? eller ska vi bara sova? Typ." Mitt svar blev, trots att jag jobbat från 14.50 och skulle inte sluta förrän 22:00, "Flera öl". Med den sms-dialogen var kvällen räddad från ännu en tristess-afton. Det blev inga öl, vi slog på stort och köpte vin istället. Vi vandrade Grünerløkkas gator sökandes efter en trevlig krog. Vi entrade Ryes och där inne var det full rulle och väldigt blandade åldrar må jag säga. Ryes dög men vi drog vidare och hamnade på en annan trevlig och lite större krog, dock uppfattade jag aldrig dess namn. Vi stannade där ända fram till två-tiden... vilket inte var ett supersmart drag eftersom jag skulle upp kl. 06:45 för att jobba. Men trevligt hade vi det och väl hemma hittade vi Sivert, som också hade hittat till flaskan denna kväll. Jag tror jag somnade strax efter tre-tiden. Det var en trevlig kväll, typ!

Joffa har för övrigt, kanske svenskt och definitivt norskt, rekord i att säga ordet typ. Vi familjemedlemmar försöker avvänja henne detta med mindre framgång. Det har hittills bara resulterat i att jag säger typ mer än vad jag gjorde innan och Joffa kommer på sig själv säga typ och för att informera oss andra om hon är medveten om att hon sa typ, så säger hon typ ännu en gång. Hängde ni med?

Har varit ganska seg idag på jobbet, men det känner jag att jag har rätt till att vara. Dagen gick ändå bra och relativt fort. Ikväll tänkte vi gå på bio, men den ena är väl slitnare (ja, man kan böja ordet så om man vill) än den andre. Piggnar vi till så kanske det blir "Umeå4-ever", annars lite promenad i kombination med Joffas Gym.

Just nu sitter vi och äter... Pølse med brød. Korv alltså! Fy, riktigt äcklig korv är det. Fast den är dyr så smakar den lika illa som Euroshoppers korv. Jag har inte ätit kött och potatis med bea-sås på gud vet hur länge... Två, tre månader kanske!?

Nej, ingen bild hade jag att lägga upp heller och med det säger jag god afton och hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0