Fröken Adolphson is now bloggi´n

Hej och världshallå!

1:a april inleds med det största skämtet någonsin - Jag ska börja blogga! Det trodde jag faktiskt aldrig, att jag Linda Adolphson skulle börja blogga. Men det är väl mycket här i livet som inte blir som man alltid trott de skulle bli. Den största anledningen till varför jag börjat blogga är att jag flydde landet och att det (förhoppningsvis) finns en, eller kanske två, där hemma i Sverige som bryr sig lite om mig och vill veta vad tusan jag gör om dagarna. Jag kommer inte lägga ut "min outfit" varje dag, för jag antar genom att tänka realistiskt att ingen bryr sig om mina trosor är randiga, blommiga eller prickiga, eller om jag har ett bälte från Gina Tricot för 49,50:- eller inte. Och dessutom har jag inget intresse av att dela med mig av detta what so ever. Jag lovar dock att det kommer komma massa andra ointressanta bilder som ingen har varken intresse eller förståelse för varför jag lägger upp!  Bloggens design kanske är i det feminimaste laget men jag tänkte att jag gör en mjuk design eftersom innehållet mest troligt kommer vara brutalt och vulgärt, om jag känner mig själv rätt. Jag tror dessutom att jag kommer byta designen efter några veckor för att jag blivit less ;).

Som sagt, numera är jag inte bosatt i Sverige utan lever flott i Norges underbara huvudstad Oschloo, närmare bestämt Grünerløkka, Birkelunden. Har bott här lite över två veckor nu - tiden går så overkligt fort! Jag och Josefine Ekman aka Joffa bestämde oss för att flytta hit för att få en nystart i livet. Båda två  har väl haft det lite trassligt med kärlekslivet (mer om detta en annan dag).




Vi bor tillsammans med tre norska killar. Sivert Glærum, Erlend Lundby och Christer Røgden. Påhittiga som vi är så kallar vi vår familj för RAGLE. Vilket står för: Røgden, Adolphson, Glærum, Lundby och Ekman. En salig blandning av personligheter och nationaliteter i vårt kollektiv. Det känns lite som om man bor på en Ungdomsgård då och då vilket givetvis både har sina för- och nackdelar:

   



Näe gott folk! Då var det dags att avrunda det första blogginlägget. Misströsta inte, det blir säkert ett till inlägg innan dagens slut. Jag har ju ännu inte behandlat ämnen så som: uteliv, kärleksliv, arbetsliv m.m. Kan i förväg avslöja att de två förstnämnda har aktivitetsgrad NOLL. Vad gäller jobb så kanske det finns lite att berätta.

Akkurrat nå skal jeg og Josefin fundere ut hva vi skal gjøre av dagen! Eller något sådant :)

Aja, vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Rebook

Bra Linda, nu kan jag följa både dig och Josefine i eran vardag ;) saknar er båda två !! Massa kramar från Sundsvall till Oslo :)

2011-04-01 @ 14:16:05
Postat av: fanny

yeeey, va roligt! kommer följa dig flitigt!

2011-04-01 @ 17:34:00
Postat av: Elin H

Vi bodde jättenära Birkelunden, uppe vid "Oslo Kino" och Meny :)

2011-04-01 @ 18:36:37
URL: http://elinmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0