Räkna med Räkningar

Hej hej hallå ute i det blå!

Vädret idag är mer än vad man vågar hoppas på i mitten av april månad. Vaknade idag kl. 09:30 och sprang direkt in till Joffa som kommit hem (Oslo-hem) från att ha varit hemma (Ume-hemma). Vi hade planerat en powerwalk innan frukost och egentligen skulle vi väl ha stigit upp lite tidigare men båda behövde nog ta igen oss efter en hektisk helg. Vi gick nästan två timmar och såg det mesta av Aker Brygge, den charmiga hamnen just utanför stadskärnan. Vi skulle ta en genväg till hamnen och råkade få syn på två suspekta snubbar på en bakgård. Den ena stod med byxorna nere och just när vi gick förbi  så stack han in en kanyl i baken. Jag har inte sett något sådant förut och tyckte det var obehagligt, dels på grund av den vita, taniga baken som jag ofrivilligt skådade och dels av kanylen som anföll den osmickrade skinkan. Vad som var ännu mer obehagligt märkte vi sedan; det låg fullt att sputor på marken. Överallt! Vi vände på klacken och gick snabbt där ifrån!... Då har man sett det då!

Resten av denna lediga dag har vi bara tagit det lugnt i Birkelunden-parken, handlat lite, o.s.v. Jag skulle egenligen träffa en gammal täftebo ikväll, Johanna, men hon var tvungen att jobba. Jag ska ut och löpa lite senare ikväll. Tänkte faktiskt ta tag i mig själv och inte bara löpa utan starta fysträning inför innebandyn (trots att jag inte vet om/med vilka jag ska spela). Mitt måtto är att vara i form oavsett! Detta program består av 24 löppass. Sedan får jag komplitera dessa med styrketräning.

Fick en mindre trevlig överraskning när jag öppnade posten (mamma skickar min viktiga post hit) Mina räkningar! Tre-fyra stycken och dessutom den fruktade: deklarationen. Restskatt i år igen då, jag förstår ingenting! 4800 kr. Det är 9600 bugg. Och ja - jag räknar fortfarande saker och tings kostnader i bugg! Saknar för övrigt Dance, Jenka och Shake och att med dessa blåsa stoooora bubblor.



Jag börjar känna att det verkligen är dags att skaffa ett heltidsjobb. Dels för att jag vill och behöver pengar, vem behöver inte det? Men största anledningen är nog för att jag kanske dör av tristess annars. På ett sätt tror jag att detta kan vara bra för mig - en period då jag inte har jobb, innebandy och massa annat hängande över mig. Om jag jämför en dag för 1 år sedan med en av denna veckas dagar så är det en magisk skillnad. Men - man kan bevisligen få för mycket av det goda! Balans är nog ledordet för en fungerande vardag men det vet jag att jag aldrig kommer få. Allt eller inget, mycket eller lite - så fungerar jag!

Ber om ursäkt för ett ovanligt tråkigt inlägg, men även jag har mina tråkiga sidor ;) Så, nu kan du ångra att du slösat 2 minuter åt min blogg och återgå till att se TV, städa, äta eller vad du nu gjorde innan. Jag kunde inte ens lägga upp en rolig bild!

Jogging med Petter nu, hörs senare då!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0