Ordförande för Ledighetskommitén

Men hej!

Jag är så leeeeedig. Hela tiden! Det är givetvis skönt på ett sätt, jag känner ingen stress kring någonting och det är extremt sällan i livet man får känna så. Jag känner inte ens stress över att få ett jobb (kanske bör jag det?) Saker och ting löser sig, det har det alltid gjort. Jag gör bara vad jag känner för på dagarna -  tränar, strosar på stan, går på loppisar, träffar folk, fixar och donar med saker, bloggar m.m. Jag och Joffa tog på oss att städa killarnas gamla lägenhet och därmed sänka vår hyra med 1.750 NOK /var denna månad. I den gamla lägnheten hittade jag en ful och smutsig gammal möbel - och då kliar det i fingrarna på L. Adolphson, det är en sak som är säker. Ett litet miniprojekt blev det givetvis av detta:


 

Inte så märkvärdig snygg. Men någon procent potential har denna mögliga träkloss, tänkte jag!





Voilá! Kanske inte perfekt men helt klart en schysst pryl om man jämför med åbäkets ursprungliga look.

Såhär gjorde jag:

Hittade en möbel och bar hem den (0 NOK)
Köpte målarfärg + pensel på Flügger Färg  (179 NOK)
Tvättade och slipade byrån
Målade ett lager med vit vattenbaserad färg, 40 glans - endast ett laget!
Lät färgen torka och "polerade" försiktigt med stålull för att få en mer sliten känsla
Tog bort ett hyllplan

Grundplanen var att hitta en blommig eller snyggt mönstrad  retro-tapet (typ liknade denna: https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2624186/images/2011/tapet_92467147_140857841.jpg) och lägga uppe på byrån och sedan med en glasskiva över. Hade blivit snyggt men kostat mer. Kom nu undan med 185 NOK (färg m.tb + stålullsborste). Detta motsvarar ungefär 210 SEK.

Stort tack till:

Winterblomst (http://wintherblomst.no/) som sponsrade mig med en jättesnygg papyrsrulle som jag tyvärr inte använde.
Den tjej som jobbar på Flügger Färg som inte bara gav mig en schysst rabatt utan också fixade lite gratisstuff!



Just nu är det bara jag och Christer hemma, vi har ätit hamburgare! Han har hjälp mig att skaffa ett virusprogram till datorn och rensat bort onödiga filer. Nu kan jag alltså även städa datorn - fullbordad städpedant alltså! Jag måste dock ge mig själv en ordentlig utskällning; jag har inte bara haft datorn osäkrad/utan virusprogram över ett år. Ännu väre är dock att jag själv har gått osäkrad, d.v.s. helt oförsäkrad. Fixade det förra veckan så nu gör det inget om jag hamnar på sjukhus eller dör. Trygghansa levererar!

Gårdagskvällen var för övrigt riktigt, riktigt trevlig. Kul att styra sammakomster med andra umebor. Joffa jobbar till 23:00 ikväll vilket lämnar mig Joffa-lös denna lördag :(. Jag planerar att träffa festfolket även ikväll. Måste bara hitta en pepp, är så trött just nu.

Innan jag signar ut så vill jag gratulera Johanna och Benny som fått sitt barn denna vecka - Molly Felicia Holma!


Ha en bra kväll!

PS. Idag har jag rapat minst 70 gånger!!?


Kommentarer
Postat av: sanna

tjilla så löser sig allt hjärtat! du har så mycket att ge och du, "det märks"

ha bara is i magen och skaffa dog sysslan som får dina dagar att stråla!! jag vet att jag låter smettig men ibland får man

hunt 'em down

jag tror på dig

puss sanna

2011-04-03 @ 01:48:35
URL: http://sannasticssundelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0