Uppstått från de Döda

Jahaja! Goddag goddag och vart fan håller jag hus?

Varannan-dag-bloggandet gick plötsligt över till var-sjätte-dag-bloggande. Herregud, var är disciplinen? Den finns faktiskt, men faktum är att jag haft så sjukt mycket annat att göra. Jag jobbar på dagarna och även på kvällarna. De kvällar jag är ledig så vill jag ogärna sitta vid datorn och skriva blogginlägg. Missförstå mig rätt! Jag bloggar gärna men inte vid datorn och där har vi ju ett litet med ack så betydande problem!

Jaja!
De senaste dagarna har jag som sagt jobbat och umgåtts med mina arbetskamrater rätt mycket. Jag har också kommit av mig med träningen och sedan kommit igång med träningen igen. Jag har "prøvekort" på Friskis & Svettis i en vecka till. Efter det måste jag bestämma mig om jag vill köpa kort där eller köpa på Jimu eller vad det nu heter, där har de öppet dygnet runt, eller man får en nyckel så man kan ta sig in när som helst. :)

I förrgår hade jag, Anton, Marcus och Joffa en liten mysmiddag hemma hos Anton och Martin. Det var första gången jag och Joffa träffade varandra sedan i lördags! Det är ju helt sjukt. Vi jobbar och står i så mycket att vi, trots att vi bor i samma lägenhet, inte sett varandra på fyra dagar. Men hon såg ut som vanligt... fast lite piggare! Stackarn har ju varit sjuk under förra veckan. Jag har tänkt på att jag har oförskämt bra immunförsvar. Det spelar ingen roll hur mycket jag utsätts för vad gäller träning och jobb verkar det som. Lite ont i halsen ibland men det bryter aldrig ut.
Anton och Marcus och en liten mysmiddag på balkongen



"Slappbloggare" postade min mor på min facebook...
Ja, jag må vara slapp på bloggen med ack så rapp på jobb! Det tar ju massvis med energi att jobba 08:00-16:00
och sen 17:00-21:00/22:00. Men det är så det är de allra flesta vardagarna och sedan lite härligt utbrännande helgsjobb på det.

Ja, nu är det fredag och helg... Jag satt kvar på jobbet nu och väntade på att klockan skulle bli tio i fem så jag kunde vandra vidare på nästa jobb. Jag börjar ju jobba 07:30 i morgon så denna kväll blev lugn.   MEN! Jag har faktiskt nekat söndagsjobb. Så, nu på söndag är min enda lediga dag på 34 dagar, och det är många, många fler pass eftersom jag går dubbelt. Galet! Kalla mig Joachim von Anka!

Jag och Jan-Martin, som har sitt skrivbord bredvid mitt, har kommit på ett litet system. Det gäller att samla så mycket poäng som möjligt.  Vid varje veckas slut summeras poängen och den med flest poäng "vinner". Vi har ännu inte bestämt vad dessa poäng i sin tur kan utnyttjas till men det kommer så småning om. Har någon ett förslag?


De vi hittills kommit på är:

→   Fråga/Spørsmål            1p
→   Hente drykk                   2p
→   Tømme søppler              4p
→   Rydde desk                     4p
→   Ta en jobbig kund          3p/5p
→   Täcka upp försovning    3p
→   Ta en kund vid redan
      påbörjad order               7p
→   Låna ut lunsjpengar        2p
→   Neka fråga/spørsmål     2p
→   Benen upp på
      skrivborder                    -2p



Jag lovar inget den närmaste tiden. Men jag ska göra mitt bästa för att "ge lyd" som man säger här i Norge! Hej och Då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0