Skilda världar fast Samma planet

Haha det trodde ni inte!

Att det skulle dyka upp ett inlägg så nära inpå det förra, hakan hänger på 95,8% av läsarna, det vet jag! (Min egen haka dinglar lika fint)

Denna vecka har jag varit otroligt sliten och trött. På innebandyträningarna så har jag mått riktigt illa... Jag har varit yr och orkeslös.  Jag vet inte vad som är fel men det är som om min kropp gör uppror och bara vill vila, vila och vila. Som tur är så har jag faktiskt lite "vilo-lektyr". Har ju tagit mig an en tegelsten så att säga. Vad var det allra viktigaste 1996? Vad längtade man till varje vardagkväll 19:00? Vad snakkade man hejdlöst om i skolan? - Ni minns Skilda Världar, syskonen Sandra och Daniel, snälla Karin och trofaste Matti, elaka Rebecka och pålitliga Harald? Familjen Bovallius och Toivonens intriger, finns det något mer underhållande?  Serien sändes mellan år 1996 - 2002, det innebär alltså att när jag var 7 år så blev jag ett troget fan. Jag minns hur snygg jag tyckte Daniel var och hur kaxig och sniken Tom var. Vet ni hur många tittare programmet hade som mest? 1 546 000, Tänkt att det bodde knappt 9 miljoner i Sverige då.  Herregud!!! Vet ni hur många avsnitt som spelades in? Över 500 avsnitt. Det är ju helt galet mycket. Hur som haver, har jag i alla fall på börjat på ett Skilda Världar-maraton. Oh, yes. Har sett mitt 115 avsnitt, och är som förtrollad av serien. Precis som när jag "maratonsåg" The O.C. och VÄNNER så blir jag som besatt och tror jag är en av dem i serien. Låter kanske helt befängt, men de är för tillfället min umgängeskrets. Något av en envägskommunikation, men jaja. Min värld föll plötsligt samman då jag  skull ladda hem andra säsongen. Vet ni varför? Andra säsongen av denna TV-serie som gick på TV för ca 15 år sedan har inte släppts ännu. Den 23 november i år släpps andra säsongen och det mest tragiska av allt är att sista säsongen släpps någon gång under 2014. Så, jag undrar om någon där ute råkar ha spelat in hela Skilda Världar serien på VHS?





Jag fick förfrågan för några veckor sedan att komma på casting/inspelning av "Wipeout"... Ni vet det är som går på 5:an när deltagare skall genomgå en hinderbana uppbygd av fyra hinder - misslyackas man så hamnar man i plurret. Skulle vara sjukt kul att vara med och tävla i själva banan men jag kan tycka att det verkar lite tv-kåt. Såhär i efterhand så känner jag kanske att jag ändå skulle ha tagit lite ledigt och deltagat. Men, men. Chansen kanske kommer åter... Robinsson nästa? Ja, man tackar.


Jag skall förresten bli gudmor! Åt lille Ted, som jag faktiskt inte träffat ännu. Det är min kusins barn. Eller ja, min mammas kusin Pernilla som klämt ännu en unge! Det blir dop i början av december så det blir min andra visit i Umeå sedan jag flyttat till Kjære Osshlo. Jag har fixat en väldigt fin doppresent och faktiskt redan en julklapp också (surprise, surprise!)... men jag har inte sett dop-presenten ännu. Den hamnar direkt i Täfteå, så hoppas på att den blir bra! Kan inte säga vad det är i fall att lille Ted följer de allra trendigaste bloggarna, så riskerar jag ju att avslöja mig... :) Här är han i alla fall, jag längtar efter att få träffa den lilla krabaten!


 

Förresten. Ring inte mig och skicka gärna mat på posten! Alltså, fy fan vad det kostar att åka hem över jul. Det är ju helt sinnesjukt. Ska resa hem över jul (22 dec - 01 jan) och måste inte bara  betala 4000 för detta, utan jag missar ju en hel veckas inkomst d.v.s. runt 8000 SEK. Sedan ska jag hem en helg innan sjäva julsemestern, med anledning av tidigare nämnda nyfödde Ted. Då kom jag undan billigre med landar ändå till slut på 2500 för denna resa och där till förlorad inkomst för fredagen.  Decembermånad blir alltså knaper, men jag gillar nudlar och gröt och kan gott tänka mig sätta mig nere på ICA i Täfteå och skramla med en burk för att dra in lite extra under julsemestern :)


Nej, nej. Nu är det dags för att fortsätta med att baka lussebullar, lyssna på julmusik, dricka Frydelundjulöl samtidigt som jag slår in mina hittills inhandlade julklappar!





Kommentarer
Postat av: mimmi pippi

ldls barn papdla

2013-07-12 @ 15:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0