Fokus på Presens och Futurum

Bye, bye  past (Imperfekt, Perfekt, Pluskvamperfekt)

Men hur lätt är det egentligen att säga hej då, och hur lätt är det attt leva i nuet? Ibland önskar jag att jag inte hade något minne. Men den man är är nog det man minns. Ibland stannar jag i tiden några sekunder och blir tillbaka-kastad 5, 10 eller 15 år i tiden. Jag är Fröken Sentimental. Bad Cash Quartet, världens (nu splittade) bästa band. Big Day Coming. You guys know me. Håret reser sig när du sjunger - varje gång. Men varje gång blir jag sentimental, det är också ditt fel.

Igår och idag var jag på jobb från kl 10.00 till 15:00 - känns faktiskt bra att vara tillbaka på jobbet och ha chans till att återigen bli en rutinmänniska. Oj, det lät tråkigt. Jag är ganska tråkig... eller nej, jag är ju hilarious!

För att hålla fokus på framtiden och uppskatta det som komma skall så nämner jag de jag saknar allra mest och längtar efter att få träffa: Täftetjejerna 89:orna; Fanny, Marie, Sofia, Elin och Amanda, Kajsa, Täftetjejerna 88:orna; Malin, Janna, Jessica, Lollo, Emma B. Och andra gosiga så som Jytte, Anton, Linda J, Mamma, Pappa, Syrran, Mormor, Morfar, Pilli + Moa, Lilly, Ted, Barndomskompisar så som Danne JJ, David m.fl. Mina småkusiner  Linnea och Erik.

PS. Jag är sjukt arg över att Kajsas föräldrar skall flytta ifrån Täfteå. Det bryter garanterat någon form av lag. Tur jag och Kajsa redan bestämt att vi kommer bosätta oss i Täääft... Och tur vi har en semi-plan på hur vi skall få dem att bo kvar, moahahaha.


Andra framtidspunkter att jobba på:

* Jobb?

* Utbildning?

* Kärleksliv?
__________________________________________________________________________________________



Här beundrar jag guldmedaljen och tänker på Europacup! Då skall jag tusan i mig vara med hel, fresh och ombytt på planen med en klubba i handen och alla ben i kroppen intakta!

I morgon d.v.s. om några minuter fyller jag 23 år. Det enda jag önskar mig är tur och god lycka! Skall kl. 13:30 på "bruddkontroll" på sjukhuset, hoppas på kanonbesked. Detta kan vara ett av de sämsta inläggen jag någonsin skrivit. 


Addio du unga 22-åring och välkommen skrynkliga 23-åring!




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bästa LINDI! Längar massor efter dig med, ringer lite senare idag! PUSS

2012-02-22 @ 00:43:20
Postat av: Pilli

Ja vi vill träffa dig med! Jag anställer dig som barnvakt!

2012-02-23 @ 14:49:49
URL: http://pilli79.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0