Täftefestivalen gör Mig galen!

Hej Årets bästa helg!

Som bekant var jag ju hemma förrförra helgen. Åh! Åh! Åh! Hemma har aldrig känts så mycket som hemma som det gjorde denna gång! Jag tog ledig på fredagen (då jag i övrigt fick veta att det hade varit kaos på jobbet, kalla mig Timing-Queen) och reste med flyget till kära Umeå. Sedan var jag ledig halva måndagen där på så att jag kunde resa tillbaka till Oslo på måndag morgon. Min mysiga helg hemma såg ut enligt följande:

Jag anlände i Björkarnas stad och suger i vanlig ordning in ett megaandetag med norrländs luft direkt jag stiger ur flyget.  Min lilla mamma hämtade mig på Umeås jättestora flygplats och tog mig vidare till Ica Maxi där vi köpte mat, alkohol och lite annat i klädväg. Sedan bar det av till Täfteå. Mamma bjöd på jordgubbar och grädde som jag och min alldeles egna pyrro KAJSO njöt av. Hon är definitivt en av dem jag saknar mest nu när jag inte bor i staden längre. Jag och Kajsa började i alla fall med att ladda upp inför Täftefestivalen genom att i det soliga vädret vandra runt byn och träffa folk, jag lånade en plunta av Håkan eftersom det tydligen är infört alkoholförbud inom festivalområdet detta år. En prommmis runt byn innebär vanligtvis att man stöter på; tre-fyra barnfamiljer, några hästar, ett par gamla klasskompisar eller deras föräldrar, ca 8-10 stycken som rastar hunden (definitivt Lundbergs med storhundarna), några damer i 40-60 årsåldern som tar sin dagliga motionsrunda (varav tre har stavar) en epatraktor, tre trimmade mopder och ca två otrimmade och slutligen sin egen morfar två gånger.

På kvällen drog vi ihop täftebrudargänget plus våra gamla killar från klassen, d.v.s. de vi gick i samma klass i under lågstadiet, vi var ett stort härligt gäng som grillade, spelade ölkubb och diskuterade minnen, framtid och nutida situationer. Så otroligt trevligt! Huvudfokuset var givetvis att vandra ner till festivalen, som vi faktiskt lyckades med att göra. Otroligt lyckad kväll då jag träffade väldigt många gamla goda vänner. På lördagen var vi tjejer (och Kajsas Tobbe) nere på stranden och solade lite, spelade boll och hade det bra. På kvällen drog vi hop
samma gäng dagen efter plus några till och körde favorit i repris med samma upplägg som fredagen. Lika kul denna gång och jag ser hela festivalen som väldigt lyckad, trots att det inte kom lika mycket folk som förväntat.













Jag tror jag kommer skapa ett litet "Täftefestivalen 2011" album på Facebook. Där jag laddar upp fler bilder, som jag sedan kan länka till från bloggen. Har väl typ ytterligare 200 bra bilder som jag vill visa. Men det blir litekladdigt med för mycket bilder här.

Jag har inte varit någonting i stan i princip, bara myst hemma i Täääft - Å hinne ge int se dälit! En alldeles förkort visist men den gav absolut mersmak inför "semestern" i augusti då jag kommer HEM!

Jag har för övrigt sett en bil som jag bar MÅSTE ha. Jag är ju inte så mycket för nya och moderna bilar. Har sett en Folkvagn som kändes som om den var en del av mig, den delen jag saknat hela mitt liv. Den står mitt emot Elin & Amandas barndomshus. Den är dock övertäckt med en presenning, vilket gjorde mig glad eftersom att man enkelt kan dra slutsatsen att den lilla söta Bubblan då inte används, så där såg jag min chans och knackade på hos den arge gubben. Elin och Amanda har berättat om hur sur han är och hur mycket han ogillar barn. Nu kanske inte jag hör till kategorin barn längre... i alla fall inte utseendemässigt, för där befinner jag mig fortfarande i fjortisstadiet. Jaja, jag knackade på och frågade om pärlan möjligen var till salu. Han berättar med en förvånansvärt glad stämma att det är hans dotter som äger bilen och att han inte vet om hon har planer på att sälja den men jag lämnade mitt nummer och hoppas på att hon ringer upp. Hon har inte ringt ännu... Men precis som den gravida säger så går jag i väntans tider.

Jag har nog egentligen någon typ av ålderångest... (Har iofs redan konstaterat detta i tidigare inlägg men) eftersom jag går i väntans tider på att få besked om en anna sak också. Jag tjatar på Kajsa att jag ska få hennes mormor och morfar att sälja deras stuga på Holmön till mig. Jag älskar Holmön! Den ön har så mycket minnen och så mycket gott i sig. I ofs minnen som gör ont att minnas men ändå fortfarande en drömmarnas ö enligt mig.




Nu imorgon här så slutar en kollega på jobbet vilket innebär att jag kommer ta hans tjänst som "Account Manager" för Vestre Østlandet! Det ska bli spännande att på riktigt kunna bli mätad på olika tal och distrubusjon, som norrmännen så fint kallar det.

Nu ska jag ut på en promenad, är så sliten att det blev inget gym! Fan & hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0