Är jag Ung? Är jag Gammal?

Hej alla barn, ungdomar, vuxna och gamla!

I'm back to let you know that... I'm older! (äldre än vad och vem är väl inte intressant att fastslå?) Tiden går gott folk och ångesten över att jag blir äldre, i kombination med att jag fortfarande inte lyckats studerat och skaffat mig en anständig utbildning, blir bara större och större. Ja, jag vet att vissa av er tycker det är löjligt att jag ens diskuterar min ålder/hur gammal jag känner mig. Jag har ju nära vänner som är tio till tjugo år äldre... Min nya superbraiga ide är att: jag skall bli vän med de som är födda typ år -99/00, då måste jag väl influeras av mitt umgänge och sjunka ett par år, tror ni inte det? Patetiskt tänkande...
Nåväl, ni får väl själva avgöra efter att ha läst punkterna nedan.


10 tecken på att jag är äldre:

* Jag har bristningar och celluliter på låren. (Detta är ingen kontaktannons så jag kan lika gärna vara ärlig)
* Direkt jag undrar över någonting, ex har en fråga om vad något kostar, hur någonting fungerar, så googlar jag på detta. I de allra flesta fallen så hittar jag mina svar på Familjeliv.se.
* Jag ser ingen direkt mening med att gå ut på krogen längre. Man är uppe alldeles för länge och ljudnivån accepterar inte konversationer om väder och vind.
* Vid skador så rehabiliterar min kropp sig inte lika bra som för ett par år sedan/när jag var barn. Så utvecklar det väl sig för alla, men när man får vara med om det så inser man verkligen att det är en betydlig skillnad på att vara liten och mjuk än stor och hård.
* Jag är en aktiv stug-spekulant. Jag tänker alltså köpa en stuga - ensam - och renovera upp den, - ensam - (okej, med daddycool) och sedan tillbringa tid där - ensam.
* Jag använder mig av frasen: "...nu för tiden...", vilket då direkt talar om att jag har levt flera "tider". En 10-åring skulle ju aldrig säga ex: "Nu för tiden så gör man så här..." Jag måste passning för uttryck så som: "På min tid" för den meningen menar på att man är totalt passé (nästan död) och man syftar på den tid, ev 60 år tillbaka i tiden, då man ex kunde gå och inte satt i rullstol.
* Jag säger inte att jag besitter mest visdom av alla, kanske jag till och med anses korkad, (?) men när jag känner att jag vet mer, kan mer, förstår mer än de som är äldre, även en bra bra bit äldre, så känner jag att jag faktiskt själv är äldre. Gammal är äldst, vem tusan kom på det?

... Men hallå! - Jag är kanske inte är helt passé ändå!?

10 tecken på att jag fortfarande är ung:

* Jag kan fortfarande inte hantera alkohol och blir alltid mer full än vad jag i utgångspunkt tänkt bli. Odräglig och speedad.
* Hur man kan ha det som gammal får jag insikt i när jag jobbar ett pass på Bruksbacken. Då känner jag mig extremt ung och nästan oförskämt fräsch.
* Jag har varken Vovve, Villa eller Volvo. Jag har ju inget djur över huvudtaget, funderar dock på att shoppa mig en vandrande pinne eller en hoppande böna. De är enkla, skötsamma och rumsrena. Jag kan ju knappt ta hand om mig själv så...
Villa? Njae, jag hyr ju liksom i 3:dje hand och vad gäller den där Volvon så är mitt mest avancerade fordon en cykel och jag gillar inte Volvos!
* Jag har inte en fast/reell uppfattning om min kropp. Ena stunden tycker jag att jag är för tjock, andra stunden för smal. Känner mig väldigt tränad, nästan stund riktigt otränad. Vill idag gå upp lite vikt i muskelmassa och i morgon svälta mig själv till en ohälsosamt snygg (?) kropp.
* Jag älskar fortfarande Astrid Lindgren och hennes verk. Jag kollar på Saltkråkan, Pippi, Barnen i Bullerbyn och Emil - utan att skämmas för att tycka att det är det bästa som gjorts i filmvärlden! Jag kan också namnen på alla i Teletubbies och är bekant med Svampbob Fyrkant.
* Jag har planer om att utbilda mig, resa runt i världen, bo här, bo där. Utan att tänka: "Nej, jag är för gammal..." Men tanken på tanken närmar väl sig.
* Jag är fortfarande på nivå 2-åring vad gäller the matter of cooking. Mitt intresse för matlagning har snarare avtagit än närmats, tyvärr. Det är väl egentligen det enda i livet jag bara vill ha serverat till mig utan ansträngning. Antar att jag kommer behöva lära mig när (om) jag själv får barn. Jag skjuter lite på det.
* Klassiska indikatorn: jag får visa legitimation på systemet!
* När jag var liten snurrade jag mitt finger i håret, en gång fastnade jag så mamma fick klippa lös mig, detta fingersnurrande har jag faktiskt aldrig slutat med.
* Jag kunde inte komma på 10 tecken på att jag är gammal. Endast 7 tecken, och det är lika med ofullbordad ålderdom.


Så där ja! Lite mer naken sanning om unga (?) fröken Adolphson har blivit offentlig.

Om en vecka är jag på väg tillbaka till mitt Oslo. Ha en fortsatt förträfflig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0