Bloggare på Heltid?

Go Morgen!

Hur är det med alla där ute? Igår blev det inget inlägg som ni kanske märkte. BJag kände mig lite hintad när Johannes (en gammal arbetskollega) frågade om jag var bloggare på heltid numera. Han skämtade givetvis (!) men jag tänkte att jag kanske får ta en bloggfri dag så ni läsare i alla fall tror att jag har ett liv vid sidan av.

Gårdagen var hur som helst rätt härlig måste jag säga. Började dagen med en promenad från Grünerløkke (där vi bor) ner till Aker Brygge, som ligger vid vattnet och är känt för att vara väldigt fint och gällande det kan jag inte göra annat än att instämma med dess rykte... Härlig och lagom promenad. Resten av den otroligt varma dagen så solade jag lite ute, kändes som en varm sommardag och det gör mig glad! Jag besökte också "Antikt" som ligger rätt nära oss, jag älskar antika butiker:


                    Slitet och romantiskt eller fräcka kulörer

Jag och Erlend tog en löptur som var helt underbar eftersom det var sådant strålande väder! På kvällen var vi ett gäng som såg Chelsea - ManUnited matchen, riktigt trevligt och en helt okej match dessutom. Vi kom in på ämnet tatueringar och jag har länge velat att permanent märka min kropp, men vet inte vilket motiv och vilken placering. Känner att detta bör beslutas innan någon galning sticker in bläck med en nål som sedan varar för evigt. Så, Erlend och Petter fick skapa varsitt bidrag enligt bilderna nedan. Jag tror, trots extraordinära och beundransvärda insatser, att jag fundrar vidare.



                   Petter ritade ett ankare med Erlend hyllade bandet Kiss

Jag har sett triologin av Stieg Larsson på kvällarna för att ha något att somna till. Älskar Noomi Rapace men hennes tatuering i rollen som Lisbeth Salander kommer jag trots min dyrkan till henne inte att efterapa:


Här kommer en liten jobb-uppdatering:

Jag fick följande mejl av Olé igår kväll:
_________________________________________________________________
Hei Linda!
Takk för en hyggelig presentasjon av deg selv i forbindelse med din jobbsøknad!
Det er ingen tvil om at du ønsker å prestere, har initiativ og pågangsmot.
Dette vil nok bringe deg dit du ønsker i fremtiden.

Blir i Gøteborg i morgen, men vil gi deg endelig tilbakemedling på fredag!

Med vennlig hilsen/Best Regards
Ole A...
_________________________________________________________________

Så i morgon får jag veta - men som jag tidigare skrev, jag tror inte jag får det...

Idag var jag på intervju på ett äldreboende närmare bestämt Paulus Sykhjem på Markveien, 2 minuter från vår lägenhet. Eftersom jag kanske är Sveriges otåligaste och nu även Norges otåligaste så orkar jag inte gå och bara vänta på besked om andra jobb så jag ska nu börja jobba extra på detta sjukhem. Jag börjar redan i morgon kl 07:30! :) Jag ska även jobba nu i helgen, vilket känns jättebra för undgår jag att bara sitta och sakna Joffa som skall resa hem till Sverige för att fira Britt-Ingers, hennes gulliga mamma, 50-årsdag!


Nu ska jag äta lunch och sedan ut på en löptur i vanlig ordning!

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0