Frågesport vilken Sport alltså

Hej ännu en obetydelsefull dag!

Alarmet ringde klockan 08:00 (och jag steg upp 10:35!). HATAR att vara ledig. HATAR! Det är okej en eller kanske två dagar per vecka, men inte mer. Speciellt inte här i Oslo en röd dag (jag har inte mens, det är ju skärtorsdagen jag menar). I Umeå brukade jag gilla att vara ledig för där har man så mycket annat att stå i vid sidan av jobbet. Där behöver jag vara ledig då och då för att få veckorna att gå ihop.

Min dag utförligt beskrivet: Jag vaknade, gick powerwalk, åt gröt, stack ut i en park, kom hem, såg TV, städade min garderob,  åt hamburgare, stack ut och sprang, gymmade, duschade, sneglade på Sex and The City medan jag skrev detta inlägg.

Jag har så förbannat med skavsår från allt mitt promenerande så att själva joggingturen blev en riktigt haltande tur. Eftersom jag inte har något intressant att rapportera vad gäller denna dag så fick jag den dumma iden att söka sådana där frågor som brukar vara i "Mina Vänner"-böcker som man hade när man var liten. Är jag inte liten fortfarande förresten?

Allmänt:

Jag heter: Linda och kallas: Lindiehoe, Adde, CP.
Jag fyller: 23 år den: 22/2. (HJÄLP!)
Mitt stjärntecken är: Fisk.
Jag är från: Umeå och bor nu i Oslo tillsammans med Fyra drägg.
Jag vill ha: Två (?) barn som ska heta: Det säger jag inte, då tar någon bara "mina namn".
Jag har/vill ha katt/hund/häst/akvariefiskar/annat: Är uppväxt med massa kreatur så det blir säkert något djur fastän jag inte planerar det.
Jag jobbar som/pluggar: Vad brukar de kalla oss, mångsysslare?
Arbetsuppgifter/kollegor/lön/trivsel: Inväntar förändrad situation.
På fritiden brukar jag:  Bli förvånad över att jag har en fritid; löpa, gymma, spela innebandy, städa och fixa, hitta på konstiga och kreativa saker, träffa vänner, men skulle även vilja: Resa till flera olika länder.
För att stilla mitt dåliga samvete: Får jag dåligt samvete för att jag har dåligt samvete.
Jag har slutat: Förstå och börjat: Missförstå.
Om fem år tror att jag (boende/arbete/familj/fritid): Har "levt" mitt utsvävande liv klart och bor någonstans där jag trivs, mest troligt en lägenhet som jag köpt. Eller kanske ett hus. Jag har ev. utbildat mig eller har ett bra jobb med en inkomst som är över den genomsnittliga "svenne-inkomsten". Jag hoppas att jag har pojkvän och är förlovad. Kanske gravid. 
Om jag vann fem miljoner kronor skulle jag: Fundera ut ett sätt hur jag skulle kunna fördubbla de pengarna och göra det bästa möjliga utav varje krona - dyr och god mat, all inredning jag vill ha, resor, presenter till nära och kära, välgörenhet (man brukar ju i alla fall säga så).
Jag hade velat uppfinna: Något som gav mig fem miljoner så skulle jag slippa komma hur jag ska fördubbla dem jag redan vunnit.
Ett pinsamt minne: Har ett bra minne men minns ingenting som jag skulle klassificera som pinsamt direkt.
Jag blir glad av: Astrid Lindgren, känslan av lycka och tillfredsställelse i livet, människor jag älskar, ordning och reda, framgång, choklad.
Jag blir förbannad av: orättvisor, lurendrejeri, lata människor, icke fungerande elektronik, när det är stökigt och ingen bryr sig, depression, när det bara går åt helvete eller mot min vilja.
Jag samlar på: Erfarenheter. Vad gäller fysiska ting så har jag samlat på bland annat: suddgummi, OLW-streckkoder, tvålar, bokmärken, frimärken, poggs, hockeykort, smink från märket Steel, affischer och massa annat SKIT!
Saker jag är stolt över: Min familj, min bakgrund, mina ambitioner.
Yrken jag kan tänka mig: Inredningsarkitekt, arkitekt, polis, personalledare, mäklare, egen företagare.
Personer jag inte klarar av: Pass?!

Favorit:

Maträtt: Mammas tacopaj, Fläskfilé med kroketter och beasås.
Glass: Hallon- eller mangosorbet, allt med choklad.
Uttryck: Ikke sant, da?
TV-serie: Greys Anatomi, The OC, Two and a half men, Sex and The City, Beck, Wallander m.m.
Musik: KENT, Sahara Hotnights, Mando Diao, Kapten Kid, Håkan Hellström, The Strokes, The Thrills, U2, Coldplay, Cookies n Beans, Paulo Nutini, James Morrison, Oskar Linnros, Teitur, Amos Lee, Joshua Radin m.m. 
Reklamfilm: Finns många riktigt dåliga och det är oftast dem som fastnar i skallen. "Knock, knock, let us see what you've been working on"
Affär: Åhlens, Indiska, Second-hand,
Grogg: Jag dricker öl, cider eller ren sprit, inga krångligheter.
Bil: Ja, utifrån erfarhet bakom ratten är ju en Nissan Bluebird årgång 1987 inte helt fel. (eller ja, massa fel, men den är grym!)
Lag: Täfteå IK?! Umecity i mitt hjärta faktiskt.
Lögn: Måste dra många på hemmet.
Film: Alla Astid Lindgren filmer!
Tidning: VK? Citytidningen i Umeå saknar jag också!
Plagg: Just nu är det nog min "one-piece".
Barnprogram: Julkalendrarna från 1999 och bakåt i tiden är bra.

Snart är klockan midnatt. Jag ska se klart Sex and The City och sedan se Änglavakt, eller "Englevakt" som den heter på norska. Jag hyrde den idag!

Varsegod för att ni fick ta del av topphemlig-fakta om mig, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Favoritmaträtt: MAMMAS tacopaj????? vad nu?? :P

2011-04-22 @ 19:06:00
Postat av: Patrik

Har haft en riktig skit dag men så vände det lagom tills man skulle sova när jag av en slump hittade din blogg. :) Grym musiksmak btw..

2011-04-25 @ 03:17:02
Postat av: kajsa

eee, är du rädd att nån annan ska döpa sin unge till glenn?? ;)

puss på dig min vän!

2011-04-25 @ 16:32:16
Postat av: Jag själv (Linda alltså)

Vet inte om det är här jag ska svara eller :P

Ja, mammas tacopaj - supermums!

Vad trevligt Patrik, det glädjer mig att du känner. Hoppas du fortsätter besöka den då helt enkelt! (Ps. Jag vet, visst har jag typ den bästa musiksmaken? Jag tycker då det)

Glenn är nog inte så aktuellt längre... Har skrivit en lista på ett femtiotal andra namn sirru, Kajso!



2011-04-26 @ 16:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0