I certainly Walk the Walk

En glädjens dag med kisande ögon!

Ledig idag. Det kanske var det bästa som hänt eftersom solen skiner och det är nästan 25 grader i solen. Dagen inleddes med en powerwalk med Joffa. Sedan drog Joffa på jobbet och jag gick ut igen och irrade runt i två timmar i solen, i olika parker och på mysiga vägar. Sedan låg jag och Sivert i parken och solade - i bikini! Ja, inte Sivert då. Han hade baddräkt! Mot middagstid så gick jag ner till stan för att säga hej till Joffa och köpa ägg. Äggköp var mitt enda "måste" idag. Dagarna är iiiinte allt för tunga för min del. Dock kommer morgondagen kanske sätta rekord i dryghet. Jobbar från kl 07:00-21:30, första passet på 2A och andra passet på 2B, inte för att det säger er någonting men det är två olika avdelningar som jag aldrig varit på förr.

Ikväll så blev det väldigt lugnt. Trött i huvudet och kroppen efter all sol :) och efter allt promenerade idag. Men det är bra för då kanske jag, i kombination med den nyttiga kosten, kan tappa några kilon inför sommaren. Vi (jag, Joffa, Sivert och Petter) såg en dokumentär om Titanic ikväll, den var jättebra och jag blev taggad att se Titanic "the movie" inom kort. Har haft ett jättesug på senaste tiden, ett jättesug att se Ondskan (jag vet ingen som älskar svensk film så mycket som självaste mig) Jag tyckte den var så förbannat bra minns jag. Gick in på Video Nova och beställde hem den, så efter påsk får jag köpa den och njuta. Alla andra i huset är less på att höra mitt tjat om denna film. Så lika bra att köpa den och plåga familjen ännu mer!




Någon konstig staty/skulptur-grejj i en park


En jättekonstig skulptur klädd i rött.


Längs "strandpromenaden". Vindstilla och stekande sol!


Ett jätteträd som blåst omkull. I fall ni inte kan se det själva!





Klockan är mycket och jag ska upp tidigt för en misstänkt slitsam arbetsdag! Addio



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0