Prestationsångest med stort P

Hej dagen som kom att bli den värsta av de bästa?!

Min ambition var att stiga upp 06:30 och öva lite på talet som jag skulle hålla senare idag. Jag steg upp 07:05 och fick skynda mig för att hinna till jobbet som startade 07:30. Planering är A och O, men på morgonen är det sovmorgon som är D och V, det vill säga Det Viktigaste. Bra dag på jobbet måste jag säga! Har varit mycket på post 2B nu och trivs verkligen med personalen där; många i min ålder och väldigt enkla att arbeta och prata med.  


Jobbuppdatering:
Var som sagt på andra intervjun idag på företaget NetCom. Det var jag och en annan kille som skulle hålla vårt "tal" (tema: inspirerande och energigivande) inför Tine och tre andra högt uppsatta män i företaget. Miljön på NetCom är rätt steril och det är stora opersonliga lokaler. Folk är propert klädda och ordet "kostymnisse" beskriver generellt klädkoden. Tine kom ned till entrén och hämtade mig och den andra kandidaten, som för övrigt också var svensk. Nervositeteten, som inte riktigt existerade innan jag kom dit, infann sig med ens i magen. Vi gick in i en stor sal där vi skulle vara. Den andra killen fick börja med sin presentation. Han var duktig och framför allt erfaren. Han pratade om sig själv och vad han gjort i livet och vad som tat honom hela vägen hit. Sedan grillade de honom med svåra och komplexa frågor. Det enda jag kunde tänka när jag satt där (jag fick lyssna på hans presentation och han på min) var att jag ville där ifrån. Jag såg mig själv ställa mig upp och säga "Nej, vet ni vad?! Tack för at jag fick komma hit men jag pallar inte. Hade!" Men det gjorde jag inte. Jag tog mig samman och presenterade min grejj när han avslutat sin. Jag pratade inte om mig själv utan jag hade ett annat upplägg, som kort gick ut på att jag tog med dem på en resa i världen där vi besökte olika länder. Det kanske låter lite konstigt. Det var det också. Men det gick bra, de lyssnade och de skrattade. Och efteråt blev även jag grillad, och eftersom jag är ny i branchen så blev jag extra rökt. Det var precis som på Idol - Det sitter en jury där med förutfattade meningar... att du ska suga riktigt hårt och vara urusel, eller balla ur och springa därifrån. Man står mitt på scenen och vet att det är svårt att vara bra under pressen att prestera och fånga allas intresse. Efteråt fick vi samla oss och sedan ha enskilda samtal med Tine. Hon gav mig mycket beröm och tyckte jag tacklade grillningen väldigt bra. Hon var  positivt överraskad över hur kreativ jag hade varit gällande presentationen. Hon berömde mig även som person och hon berättade att hon baserat på mitt CV tycker jag är en starkare profil än vad jag utger mig för att vara. Jag har fått det intrycket att hon är ganska kall och hård (fast extremt duktig) men hon berömde mig på ett sätt som faktiskt jag omfamnade helt och hållet. De ska utsätta fyra stycken (små stackare) till för samma prövning och efter det återkallar de två stycken för en sista och avgörande intervju.  

Det kan vara bland det värsta jag varit med om. I alla fall känslan innan, då självförtroendet låg nere på havsbotten och nötte. Men efteråt så kände jag att jag faktisk vuxit lite som människa. Jag tror inte att jag får jobbet dock. Han som var där var en hetare kandidat, enligt mig. Inte avseende utseende så klart ;). Men oavsett så lärde jag mig någonting.

Vad gäller det andra säljjobbet så får jag besked på fredag om jag får det eller inte och vad gäller känslan på de båda företagen och dess arbetare så är det som att jämföra svart och vitt. Och båda företagen/tjänsterna har sina fördelar och nackdelar. Aja, vi får se vad det blir. Om jag inte får något bra jobb så kommer jag fortsätta jobba mycket på sjukhemmet ett tag till för att dra in kosingen. Efter sommaren får vi se. Jag vill verkligen till Sverige och spela med eliserielaget som erbjöd en plats... Jo, ett annat division-ett-lag ringde igår och vill att jag ska spela med dem men flyttar jag hem är det elit som gäller. Just nu är det 60% chans att jag stannar och 40% chans att jag flyttar hem.  Eller hem, och hem. Stockholm!... Fast just det, har ju sökt utbildning i Umeå. Läge att testa kloning? Vem orkar med en till Linda Adolphson på denna jord?!
   
Jag tackar Walker, som givit mig tillgång till hans serier. Nu kan jag se massa serier när jag ska lägga mig och sova på kvällarna. Gud, vad mysigt. Vad som mer är mysigt är att jag åt middag kl 21:00 idag, unnade mig sushi denna kväll. En fågelviskade i mitt öra att jag var värd det!


Nej, nu vill jag kosa mig med Solsidan, Adjö!



Kommentarer
Postat av: fanny

va duktig du är vännen! vill bara ge dig en stoor kram =)

2011-04-28 @ 01:40:49
Postat av: Smsa Låna

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 16:07:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0