Kan en Mobil simma?

Hallå urinerad LG!

Jag kan ju härmed bekräfta att det inte blir blogginlägg lika ofta som jag önskar att det ska bli. Det är bara att beklaga. Mitt bankkort är och förblir borta, har helt sonika beställt ett nytt. Så trevligt att då ännu en gång vänta fem arbetsdagar, vilket är lika med åtta arbetdagar i verkligheten, eftersom banken aldrig håller vad de lovar och alltid lyckas försinka allting. Undrar vart tusan kortet har tagit vägen?! Jag undrar om jag tappat bort det (sannolikhet 5%) eller om det blivit stulet (sannolikhet 60%) eller om det bara gått upp i rök (sannolikhet 35%).

Jobbet har gått bara bra de senaste dagarna. Väldigt bra faktiskt... det är dock komiskt att jag jobbar med datorer hela dagarna. Jag hatar ju datorer! Men älskar största delen av personalen. Jag säger bara; Den er go! Världens härligaste mening med en intern innebörd. Här är för-och nackdelarna med denna tjänst:


Fördelar:

◊    Det är oerhört bra personal som både är duktiga och ambitiösa på jobbet men också underbara att ha       och göra med i övrigt. Det är oftast väldigt bra stämning på avdelningen och man jobbar verkligen som ett team för att hinna med allt som behövs hinnas med under en dag.

◊    Lunchen är helt underbar och billig. Varje dag så erbjuds det en varmrätt och en salladsbuffè. Varmrätten brukar kosta runt 45 kronor och en riktigt proppad tallrik med sallad runt 35 kronor. På fredagar kan man också köpa till en vaffle för 8 kronor. Gratis valfri dricka så klart!

◊    Lönen får väl också räknas som en fördel. Ingen höjdarlön kanske men det beror ju på att de hyr mig via Kelly Services. Om jag blir fast anställd blir också lönen bättre, men fortfarande så är den lönen jag har nu mycket, mycket bättre än vad jag någonsin skulle ha tjänat i Sverige.

◊    Arbetsplatsens läge är ju lite av en dröm. Jag kan stiga upp 30 minuter innan jag börjar och är hemma 5 minuter efter att jag slutat. I övrigt är det ett mycket fint och trivsamt kontor.

◊    Arbetsuppgifterna är helt nya för mig och jag får lära mig allt från grunden. Det innebär mycket eget ansvar och planering vilket jag uppskattar och framför allt känner mig väldigt bekväm med.


Nackdelar:

◊    Arbetsuppgifterna är spännande just nu, men om tre månader då jag antagligen har koll på allt, så kommer jag nog tycka arbetet är väldigt långtråkigt. Så, lite mer variation på arbetsuppgifterna hade jag inte dött av!

◊    När någon är sjuk blir det galet mycket att göra för oss övriga. Den sjukskrivne personens kunder och beställningar fördelas på oss friska!

 

◊    Jobb varje vardag. VARJE vardag. Det lämnar inte mycket tid till ärenden och sånt!




Idag så tog min norska mobil en liten simmtur i toaletten. Jävla arbetskläder som är alldeles förstora! Fickan vek sig när jag ställde mig upp och mobilen dök från 40 cm trampolinen, rakt ned i toaletten... som för övrigt var ospolad... Jag hann till och med tveka någon hundradel på att plocka upp den men tanke på min bacillskräck, men impulsen att plocka upp den var stark. Den gick inte ens att starta efteråt, jävla pissmobil. Bokstavligt talat! Med lite flax så startade den en timma senare... Men jag tycker liksom den är lite äcklig! Jag ska eventuellt köpa en till Iphone, begagnat. Då har jag en till mitt norska nummer (Iphone 3) och en till mitt svenska nummer (Iphone 4). Lite lyx :)

Nej, hörrni. Det är skrämmande så lite tid det finns till datorn... Är i och för sig oändligt less på datorer också eftersom jag tillbringar 95% av min arbetstid vid just dessa elektroniska vidunder! Så, vid ledig tid så gör jag ju gärna något annat. I morgon ska jag ta tag i träningen också, Friskis & Svettis, here I come!

På torsdags kväll samlades vi några arbetskollegor; Jag, Simon, Anton och Marcus. Vi tog några öl och bara hängde! Passade mig alldeles utmärkt med tanke på hur mycket jag jobbat denna vecka. Gud, vad jag har sovit för lite denna vecka också. Alltså galet mycket för lite!

Tröttast i världen (check)  

I morgon börjar jag jobba kl. 07:30 och slutar kl. 15:00. Det är egentligen galet... Jag är ledig en dag i månaden ungefär. Jag har räknat på denna månads arbete: 37 pass inplanerade. Trettiosju stycken, och då tillkommer det ungefär 1-2 pass till per vecka. Så är det alltså att jobba på två jobb. Massor med pass, pass på!

Simma lugnt!




Kommentarer
Postat av: patrik

Så pass alltså? ..hehe, ÄLSKAR din humor!

2011-05-08 @ 00:14:22
Postat av: kajsoo

lindo, när har du tid med en skypedate med din pyrro?? =)

2011-05-10 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0