Fy sjuttonde Mai!

Hej viktigaste dagen ever!

Ja, igår var det dagen med stort D. Inte för mig kanske, men för ca 5 miljoner andra människor, norskar närmare bestämt - 17 Mai. Den dagen de förbereder sig inför flera veckor. Den dagen som de firar sin frihet. Den dagen nationen känner gemenskap. Den dagen det marcherar tusentals med människor i tåget. - Den dagen Norge konsumerar alkohol.


Men hur ställer Linda till det för sig själv mer än vanligt? Jo, hon jobbar. Kväll också, så bra då missar jag ju i princip hela grejjen, tänkte jag till en början i alla fall. Dagen inleddes med att känna mig riktigt, riktigt ful och sliten. Det är det resultat man förtjänar efter en utgång. I förrgår så jobbade jag nämligen först på Ringnes och sedan på Paulus. Jag kom hem klockan 21:15 och snabbduschade och gjorde mig klar. Sedan drog jag och Joffa till Anton och Martin där även Samuel, Marcus och Lisen var. Först lite semi-stessdrickande för att sedan spana in det nya utestället Vulkan. Det blev inte allt för sent men med tanke på hur slut jag känner mig efter dubbelt arbetspass så blev jag ändå sliten och seg denna morgon. Morgonen inleddes med att jag blev väckt av en megaparad som marcherade utanför lägenheten. Jag filmade detta men lyckades även filma mig själv nyvaken och jävlig så för allas skull så lägger jag inte upp denna länk. Champagnefrukost i lägenheten med Sivert, Erlend, Mårten, Christer och Petter blev nästa steg. Efter det drog jag och Christer ned på Karl Johans Gate för att så småningom möta upp några kompisar till honom.

Som jag tidigare skrev så var detta dagen norrmännen konsumerar alkohol. Vad som bör tilläggas är att även vi svenskar ser denna dag som en trevlig dag att ödelägga med hjälp av alkohol... Jag hittade till flaskan relativt tidigt. Med relativit tidigt menar jag att jag började dricka direkt på morgonen, vilket är tidigt så klart, men jag började i och med detta också att dricka rätt sent med tanke på att jag skulle börja jobba tre timmar efter jag tagit första klunken. Jaja, hur som helst så träffade vi resten av grabbgänget efter att ha sett (och faktiskt gått lite i) paraden. Vi gick och satte oss på Andys en liten sväng innan jag var tvungen att rulla, lite smått berusa till jobbet.

Klockan 14:50 var jag på plats på sjukhemmet och firade därmed största delen av 17 mai med gamlingarna, vilket var helt okej ändå. Jag slutade 21 och drog då hem snabbt som tusan och bytte om, för då var det fest hemma hos oss. Ännu en skumpa och några oskyldiga öl slank ned! Sedan var det dags att gå ut. Det var första gången under dagen som jag och Joffa sågs eftersom hon hade varit med hennes BIT-polare på dagen och jag hade jobbat på eftermiddagen. Efter ca. 400 meter utanför vårt hus, stojjandes på väg till närmaste buss för att ta oss till utestället Horgens inser både jag och Joffa att vi ska upp runt 6-tiden för att jobba. Ungefär samtidigt som jag inser detta inser jag också att jag druckit alkohol fredagen, lördagen, söndagen, måndagen och denna dag tisdag. DET ÄR HELT SJUKT. Jag brukar knappt dricka en gång i veckan ju. Hatar s.k. tvådagars, men tydligen gillar jag femdagars eller?! Jaja, vi beslöt oss i alla fall för att gå hem och inte gå ut denna kväll. Det tackade jag gudarna för i morse kan jag säga! Det var min första sjuttonde maj det.



Champagnefrukost med grabbarna grus - här sjungandes nationalsången.


Jag och Sivert glädjer oss åt dagen och vad som komma skall.


Christer på Karl Johans Gate med resten av Osloborna.


En del av tåget med alla kidsen som ropar hipp-hipp-hurra.


En glad men ack så sliten Christer (han hade nämligen migrän denna dag).


Jag och Christer och min en liten, liten flaska i handen.


Jag och Christian som är klädd i en Budnad dagen till ära. Den kostar för övrigt 25.000 kronor.


Christian, Christer och Jocke - stiliga norrmän må jag säga!


Ett gäng med härliga nötter inne på Andys.


Vill ni se fler bilder så tycker jag att ni ska besöka Joffas blogg eller Joffas facebook.



Denna dag den 18 maj har varit rätt seg. Alla på jobbet var riktigt bakfulla och jävliga. Efter jobbet så åt jag en riktigt god middag och sov sedan från typ 19-tiden till 22.30. Det kan sammanfattas med ett ord: PANIK. Jag har sovit bort en ledig kväll. En Ledig Kväll, sådana finns det få av, och jag sover bort en av dem. Dock tror jag att min kropp tackar mig så mycket!

Jaha, i morgon så får jag ta tag i träningen igen. Ser faktiskt nu att jag inte jobbar någon kväll i  veckan, utan bara varje dag på kontoret och hela helgen på sjukhemmet. Ändå sjukt att det räknas till "bara".

Adolphson tackar för sig och avslutar med Ja, vi elsker! Haaadee!



Kommentarer
Postat av: Nicole

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 08:47:03
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0