Jag är ett Rompetroll!

Hola världens osmartaste svensk!

Ja, jag skrev inget inlägg igår nä. Tiden räcker numera inte riktigt till. Det blir nog så när man jobbar heltid på dagen och ca 25 timmar extra på kvällarna och helgerna och vill träna. Gårdagen var helt okej faktiskt! Det var ju min andra dag på jobbet och jag fick denna dag sitta med Anton och lära mig hur saker och ting går till, vilket var mycket lärorikt för min del. Vad som också var lärorikt för min del var känslan jag hade när jag vakande i morse. Det var nämligen så att jag festade till det lite grand igår kväll... till klockan två faktiskt. Jag, Anton, Martin och Marcus från Ringes - kanske de tre mest knäppa människor jag träffat. Otroligt kul för vi har samma nivå på humor och de är riktigt härliga att ha och göra med.

Idag, min första dag på egna ben på jobbet, ringer mina chefer och jävlas med mig. De ringer in på telefonnumret som går till mitt skivbord (första och enda ingående samtalet till mig på hela dagen):

- Hej och välkommen till Ringnes, du snakker med Linda.
- Hallåååå, äl det Lingnes?
- Ja, hej!
- Jag vill ha lite blluuuus.
- Ja, visst. Vilket företag ringer du från?
- Ja fölstål inteeeee. Jag bor Osloooo.
- Okej, men vilket företag ringer du för?
- Oslo, jag vill bala ha blluuuus.


Jag var tvungen att trycka "mute" på telefonen och skratta lite. Samtidigt som jag stod där, kluven som fan, och försökte avgöra: är det en kines som vill beställa brus eller är det någon på jobbet som jävlas? Så klart att det var skojare på jobbet. Martin, den busen och Fennrik (Finn-Henrik), min chef var också en av skojarna så klart! Efter dagens arbete så fick jag mycket beröm och han sa att det hade gått över förväntan. Jeg er såååå flink! ;) Det är en sådan härlig stämning på jobbet, största delen är män och även om det finns en del av det kvinnliga könet är största procenten äldre är 45 bast. Men det är inget fel på dem! Rita, en av damerna som jag gillar mest berättade idag för mig att Rompetroll är grodyngel på norska. Det var så gulligt att jag dör! Rompetroll hallå!

Så både gårdagen och denna dag har bestått av jobb och denna kväll har jag vilat i sängen, försökt ta igen mig lite sedan gårdagen/natten! Jag har förresten gymmat igår också. Har två veckors "provträningskort" på Friskis & Svettis som ligger 5 minuter från lägenheten och tre minuter från jobbet. Känns alla tiders! I morgon jobbar jag kväll på Paulus också... Så efter det, vid 21:30-tiden när jag kommer hem är jag nog trött i vanlig ordning. Ser ut som att det blir dubbelt på fredagen också, sen jobb även lördag och söndag. Antar att man kan kalla mig Joacim von Anka när jag får utdelning för mitt slit.

Måste bara lägga in en liten grejj. Alltså, Joffa hon är ju förjävla rolig. Här om dagen kommer hon ut i köket och ser sådär lagom irriterad ut; "Alltså, fan. Jag har tappat bort min kalender! Jag är så jävla körd nu. Jag hatar mig själv när det blir såhär. Fan, fan, fan!" Hon går in på rummet och fortsätter kasta saker upp och ned; "Jag vet inte vart fan jag kan ha lagt det. Helvete, jag hatar mig själv." Jag följer efter henne in och plockar upp det första jag ser från nattduksbordet; Är det den här? Haha, Joffa bara skrattar för vi båda vet att det är sådär det är för det mesta.

På tal om att tappa bort saker... Det hör ju oftast inte min vardag till, har rätt bra koll på mina (och även andras) saker. Jag satt faktiskt bara för några timmar sedan och tänkte att mitt liv i Oslo är väldigt okomplicerat. Det är liksom jobba, jobba lite till, äta, träna och festa som gäller. Enkelt! Men som straff för denna tanke inser jag att mitt nordea kort är borta. Jag hade det igår eftermiddag och idag är det som bortblåst. Det måste vara stulet, har ingen aning om vart det är. Får ringa och spärra det i morgon. SKIT OCKSÅ!

Nej, människor... och även kvinnoriskor. Nu måste jag börja avrunda! God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0