Mitt nya Liv

Tick-tack sa klockan och gick!

Hello alla söndagsläsare! I morse ringde post 2B mig tre gånger, och jag svarade inte. Har jobbat så mycket på senaste tiden och dessutom har jag inte lov enligt reglerna att jobba denna söndag. Det skulle innebära övertid, för många dagar i rad och för många söndagar i rad (de har vissa bestämmelser för sådant) så jag så min chans att få sova ut.  Jag steg inte upp förrän 11:30. Söndagsångesten har varit tämligen liten måste jag säga. Gårdagen spårade ut totalt :). Joffa, jag och Kim åt Joffas underbara tacopaj! (Konkurrerar numera om 1:a plats med mammas.). Men vad är lördagsmiddag utan lördagsdricka?! Vitt vin, rött vin, rosé vin och öl - En härlig blandning för den som vill (och det ville vi.) Vi hade det trevligt hemma, kanske lite för trevligt för det blev nämligen så att vi inte lämnade lägenheten. Det kom hit en till kille som hette Andreas, han tog med sig vin och med det steg kvällen ännu en nivå och hans första intryck blev välkomnat av oss törstsläckare. Tanken var ju att vi skulle ta oss ut så vi hade tagit på oss skorna, kavajen och väskan men tog oss som sagt aldrig ut. Ett nytt fenomen: dansgolv hemma, precis som om vi vore ute!

Kvällen hade väl sina skandaler också. Det vore dumt att gå in på detaljer men metaforer är aldrig fel; Kim ville plocka alla äggen från hönsboet, Joffa rensade avloppet och Andreas ja... han var bara konstig rent ut sagt! Här är ett av kvällens uppträdande!

 



Jag på mitt rum


    Joffa och Kim       Det var soligt inne?    Joffa ger mig en puss!

Nytt och fräsch! I morgon är det nya tider som gäller, ny vecka, ny månad, ny livsstil och nytt jobb. Vad gäller ny vecka och månad är det väl egentligen ingenting som jag inte vart med om förrut. Men nya livsstil, vad innebär det? Jo, jag ska köpa gymkort på ett gym här i närheten. 299 kr/mån och då får man en egen nyckel så man kan gymma vilken tid på dygnet man än vill! Det känns väldigt bra. Nytt jobb, vad innebär det? Ja, det vet väl inte jag! Jag har ju inte vart där ännu. Men i morgon kl. 09:00 så får jag veta. Så, bit inte naglarna av er, uppdatering kommer. Jag jobbar på Paulus på kvällen så i morgon blir det jobb i 13 timmar. Det kanske också blir något nytt, ett nytt utseende i temat trasig och sliten!


Vill tacka min kära farbror Kenneth som hjälp mig med deklarationen! Kramar till dig!

Nej, nu skriker min nacke av spänningsvärk! Relaxa da!


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0