Uppdate som I kind of Hate

Hei och hola!

Jag vill skriva varje dag, jag lovar. Men jag är för fan inte mer än människa! Om man räknar tillbaka en månad från och med idag så har jag jobbat mer än 250 timmar! Det är typ 63 timmar i veckan. Det är 25 timmar övertid i veckan. Jag har fullt sjå med att hinna andas!

Jaja, sist jag skrev var ju Sjuttonde Mai och det var ju ett tag sedan. Typ nästan en vecka sedan. Åh, så pinsamt. Inte bara att lysa så extremt med min frånvaro här på bloggen utan sedan leverera ett sådant meningslöst inlägg som detta. Kun dritt! (bara skit på norska). Tiden går så ofattbart fort. Jag satt och kollade på flygbiljetter hem i slutet av Juni, som är "långt borta" men jag lovar, om någon dag - PANG! - så är vi där.

Tyvärr så är det ju inte något speciellt roligt som hänt sedan 17 mai heller. Jag jobbar ju varje dag, och de allra flesta dagar dubbelpass. I helgen jobbade jag dag + kväll på lördagen och "bara" söndag på kvällen. Jag tog mig en riktigt, riktgt härlig sovmorgon till kl. 11:00. Idag har jag jobbat fram till 21:00 men jag hann faktiskt gymma den timmen jag hade ledigt mellan Ringnes och Paulus (16:00-17:00.) I morgon jobbar jag precis likadant men hade tänkt träna på morgonen istället för emellan jobbet. På onsdag kväll, då jävlar - Då är det inte jobb. Då ska vi på jobbet som är med i "Øl-klubben" ha en sådan där kväll som de har ibland. Ryktet går att man provar många öl och är glada tillsammans. Alkohol mitt i vardagen, vad säger vi om det? Okej, säger vi med tanke på att jag var spikigaste nykter helgen som varit. Resten av dagarna denna vecka stavas jobb. Förutom i helgen för då ska jag, Anton och Marcus (som jag jobbar med) och Marcus tjej Ida ut och vandra uti Nordmarka. Typ på hajk! Kanske några fler hänger på också! Jag måste köpa en sovsäck! När, hur och vart? Skicka mig en på posten mamma!

Jag har för övrigt tagit över Burras gymkort på Elixia. Det är typ som SATS i Sverige! Lyxigt och dyrt så inni! Jag ska ha det en månad och se hur det känns. Men redan nu känns det inte så bra med tanke på att de har öppet så dåliga tider. Jag måste nog ha kort på Jimu som har öppet dygnet runt. Tre rader meningslös info, varsego!



"Eskilstuna kommun har beslutat att Attendo ska få
fortsätta att driva Hemtjänstverksamheten i Snopptorp."

Såg detta på Attendos hemsida. Jag är fortfarande i den åldern då jag tycker att detta är roligt, och helt ärligt - Jag vill inte växa ifrån det heller!

Det roligaste jag har att berätta hittills är att jag har en vagel i ögat och att jag har köpt träningkort på Elixia! Jag kollade igenom min Iphone för att hitta några roliga bilder att ladda upp. Jag inser att jag bara har bilder på gamlingarna på hemmet... Jobbet har tagit över mitt liv. Vem är jag och vad vill jag?

Jag är Linda och jag vill sova, godnatt!



Kommentarer
Postat av: pyrr

Jag är Kajsa och jag längtar efter min Linda!

2011-05-24 @ 21:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0