Nyckelbensnytt - world Wide news

Senaste nytt på nyckelbensfronten, godafton!

Var hos läkaren igår. Allt läker på som bara den, och mest troligt som det skall. De var extremt skeptiska till spel om 5 veckor (vilket jag kanske bör förstå själv). D.v.s. Jag missar alltså Europacup. Läkaren har sagt att jag måste vänta minst 3 månader, men påpekade att efter 1 år är benet helt starkt igen (jag väntade ju 5,5 mån från första bruddet till det jag spelade och det höll ju inte). Om jag väljer att gå ut och spela igen så finns det en risk att jag bryter det igen så klart - ju tidigare, desto större risk. Och OM jag bryter det igen så finns det en överhängande risk att jag aldrig mer kan spela innebandy och att jag får bestående men, som kan innebära en problematisk vardag.

Så, som det ser ut framöver skall jag rehaba och när allt känns fint ska jag vara med på övningar, passningar, skott m.m. Men EJ kontaktsport/heller inte tackla golvet. Sen får vi se när jag börjar igen, om jag börjar igen, ju mer is i magen desto bättre chans har jag att bli "normal" igen.

Nu ska jag försöka se allvaret i vitögat och inte ge mig ut för tidigt. Det är definitivt det svåraste uppgiften Gud (som jag inte längre tror på) serverat mig.

Nu sitter jag i bilen på väg till Karlsta-cup. Let's wiiiiin this shit!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0