The end Of an Era, kind Of

Hej du gamla goda tid!
 
Täfteåfestivalen är nedlagd efter 11 års härjande och totaldominerande. Mitt hjärta gråter blod. Denna artikel är min terapi så som många andra inlägg. Täfteåfestivalen var sommarens och årets höjdpunkt - Four Line Poem var sommarens och årets band - om vi blickar många år tillbaka på deras s.k. storhetstid. Jag har genom dessa år planerat semester och bokat resor endast med festivalen i hänsyn. Jag har varit på festivalen varje år så långt tillbaka som jag kan minnas. Även om mina två första år bara gick ut på att spana in området och smyga runt inhängnaden eftersom jag var för ung för att komma in. Men även jag blev tillsist insläppt och kärleksfullt välkomnad. Jag räknades väl till den gruppen Robert Lundgren kallar "fjortisar" i en artikel av Evelina Burström.
 
På festivalen garanterades jag att möta gamla vänner, klasskamrater, lagkamrater, gamla lärare, galningar, genier och idioter, samt stifta bekantskap med nya människor. Det märkliga är den tryggheten jag kände av att se dessa människor, år efter år. Han med håret, hon med piercingen gänget med hängbyxor. Jag visste ingenting om dem förutom att de var på samma plats, samma tidspunk som mig en gång om året. Förmodligen kände hade de samma tanke och känsla som mig. Trygghet.
 
Mycket av vem jag är ligger i Täftefestivalen och allt vad den innebär. Det är inte bara en festival med öl, musik och hamburgare från kollocafet - det är en helg där kärlek och relationer hägrar och bevaras. Det är en helg då man inte behöver vara något annat än just sig själv. 
 
 
 
Grabbarna som startade allt när jag var så liten att BH fortfarande var en långsökt strävan - Robert Lundgren, Andreas Bertilsson, Anders Lundström och Anders Sundbaum - Ni startade snarare en tradition än ett festevent. En tradition som har påverkat mångas liv och många relationer. Allt detta bara för att ni ville "lira" lite. Jag vill också hedra en fin man i samband med sorgen och glädjen till denna festival.  Per Olsson. Han var inte bara var en toppenlärare och underbar person, han var även en nyckelperson kring dessa festivaler. 
 
Okej, Linda - andas. Jag kommer inte att dö av saknad (?). I min naivitet tror jag fortfarande att det kommer bli en till festival. Kanske om 10 år - på kollo så klart, reunion om du så vill. "Alla" är där och är precis som de var förr. Det är ju inte på något sätt logiskt eller trovärdigt, men in my mind är det så det är. Ja, men lugn nu! - Jag har en back-up-plan. Eftersom det hör till vanligheten att få barn så kan jag berätta för dem om de fyra grabbarna som körde igång en tradition som kom att betyda väldigt mycket för mig. När jag informerat dem engegerat nog kan jag se till att mina ungar styr upp Täftefestivalen - the comeback. Herregud, jag är tragisk.
 
Jaja, tragisk eller inte. Ordet kanske är nostalgisk? På tal om detta. Kolla in de två videorna nedan. Gåshud långt ut i hårstråna, tänk det ni!
 
Den enda sången av Four Line Poem som ligger tillgänglig
 
 
 
PS. Jag har fortfarande kvar min Four Line Poem- keps!
 
 
#sentimental#mygg#förstakärleken#tält#kollo#förfest#i#byn#fourlinepoem
#kärlek#cyklar#i#diket#schysstaspiror#hångel#nattbad#lycka#hamburgare
#pantsamlare#kissa#utan#papper#efterfest#RG#myggigen#stulna#cyklar
 
 
Avslutar med lite hash-tagging eftersom det blivit populärt sedan jag sist skrev ett inlägg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0